måndag 26 mars 2012

Mot paradiset i 14 dagar: resan till Thailand

Jaha så var det då äntligen dags vet jag att jag tänkte när vi satte oss i bilen och skulle åka till Arlanda på lördag morgon den 10 mars. Vi åkte och parkerade bilen på Lindkrogs Parkering och blev sedan skjutsade till Arlanda.

Vi var ute i mycket god tid men ställde oss i kö för att checka in väskorna på en gång, och tur var väl det... kön blev väldigt lång, väldigt fort och det tog ganska lång tid. Sedan gick vi till McDonald's och åt lite mat innan det var dags att gå till gaten.

Vid 13:40 skulle planet lyfta men jag tror vi kom iväg ca kl 14. Det var en lite skumpig resa ner till Bangkok. Jag som blir mer och mer flygrädd för varje gång jag flyger var livrädd när vi lyfte. Tårarna rann men allt gick ju bra uppenbarligen, annars hade jag ju inte kunnat skriva nu. När vi sedan landat i Bangkok (på snedden med planet vilket skrämde mig ännu mera), så gick vi och drack lite kaffe och barnen åt en smörgås på Starbucks medan vi väntade på svågern med sambo som flög från Gbg.

När de kommit så gick vi ut till taxin som väntade på att få köra oss till husen som vi hade hyrt på Safir Village i Bhan Phe (www.thailandsbo.se). Det tog ungefär 2 timmar att åka. Thailändare kör som idioter rent ut sagt så jag måste säga att jag för det mesta har varit nervös när jag har åkt bil i Thailand.
Vi installerade oss i husen lite snabbt och kastade oss sedan i poolerna som finns vid husen (barnpool + lite större pool). Vi var framme vid husen den 11 mars ca kl 11 (Thailändsk tid).

Söndagen gjorde vi inte särskilt mycket med tanke på att vi varit på resande fot i ganska många timmar och natten till måndag sov både jag och barnen 14 timmar i sträck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar