tisdag 27 mars 2012

Hemfärden - Thailand dag 14

Lördagen spenderades vid poolen, mestadels väntandes på att det skulle bli kväll så taxin skulle hämta upp oss och köra oss till flygplatsen. Taxin kom vid strax före kl 19 (kl 13 svensk tid) och vi checkade in väskorna på en gång och gick igenom passkontrollen och sedan vidare och åt lite mat innan det var dags att gå till gaten för svågerns och svägerskan som flög med ett annat bolag än oss.

I vilket fall gick vi sedan till vår gate och väntade en stund innan vi fick gå på planet. Vid kl 01 (ca 19 svensk tid alltså) ungefär lyfte vårt plan och landade sedan kl 07 på arlanda (sommartid så tog ju egentligen "bara" 11 timmar).

Men det var en riktigt vidrig flygresa, hela planet skakade i 5 av de 11 timmarna och jag var livrädd större delen av flygresan, så jag sov inte många timmar den natten, men som tur var så gjorde iaf barnen det. Bältes-lysena tändes ca 4-5 ggr under flygningen så att personalen och alla fick sitta fastspända under flygningen eftersom det var sån turbulens.

Jag var riktigt nöjd när vi hade landat på fast mark igen och kommit ur planet... då kom leendet som jag tror jag behöll resten av dagen. Det var så skönt att vara hemma i Sverige igen! Vid kl 10 var vi hemma hos oss och ganska omgående tog jag tag i att tvätta upp allt. N sprang fort som attan lver till granntjejen som sedan kom över och lekte och J fick över D som han längtat så efter. En liten stund senare kom även J över som N också längtat massor efter. Skönt att jag har sociala barn iaf ;)

Vid 17:30 stack jag iväg på min efterlängtrade core-träning. Det är otroligt hur mycket man kan sakna att träna ordenligt. Däremot gav det träningspasset mig en ordenligt träningsvärk både i ben och mage, men det betyder ju bara att jag jobbade på bra!!

Hur skönt det än är med semester så kommer det dröja ett bra tag innan jag vågar sätta mig i ett plan igen. Jag tror inte att jag någonsin varit så rädd som dessa två flygningarna till och från Thailand.

Nej nu ska jag ägna lite tid till maken. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar