lördag 31 mars 2012

1:a arbetsveckan efter semestern...

var ganska så hård. Har haft att göra konstant hela veckan på jobbet. Ja hemma med iof, men det är ju mest för att jag har tyckt att det har sett ut som skit hemma.

I alla fall. Måndagen på jobbet kändes mest som kaos kan jag säga. Bokslut den sista.
Efter jobbet kastade jag mig vidare och hämtade barnen, lämnade J hos en kompis under tiden jag och N var på barngymnastik. Hem och åt och sedan lade vi barnen. Jag och maken satt väl typ vid en varsin dator sedan och gick igenom mail och jag kollade lite på studierna. De som jag funderar på att skita i helt enkelt. Jag har varken ork, lust eller någon som helst motivation till att skriva ihop det sista PM:et. Och ärligt talat inget större intresse för det heller.

Tisdagen på jobbet fortsatte i kaosets tecken och hann lagom hem, byta några ord med maken och grannen som var på besök inna jag for vidare på avtackningsmiddag för hon som slutat som kassör i gymnastiksektionen. Så nu är jag även kassör, utöver allt annat jag gör ;) Hem från middagen och sedan sova var väl ungefär vad jag orkade med.

Ondagen var liiite lugnare, den värsta paniken började lägga sig på jobbet och jag fick koll på en hel del igen, (paniken återkommer liite senare igen denna vecka). Hem och dammade, dammsög och torkade golv under tiden maken gjorde som jag bad honom om, åkte och tränade, så han skulle kunna slappna av lite. Sedan var det återigen dags för Grey's Anatomy, och sedan SÖMN!!!

På torsdagen återkom det mesta av paniken infölr boksluten. Kändes som jag inte hade koll på nåt alls!!!! Väl hemma så var det ganska lugnt. Åt mat, la barn och tog ett bad och gick och sov. Fan jag trodde man skulle bli piggare av att ha semester, inte tvärtom!!! ;)

Igår fredag började jag återigen få koll på saker och ting och den mesta paniken la sig. Det blir som det blir, kan inte göra så mycket åt det. Efter jobbet stack vi till grannen över vägen och åt tacos tillsammans med honom och hans dotter. Klockan var väl ca 22 när vi pallrade oss hem därifrån efter en hel del skitsnack.

Idag kommer lillebror med fästmö och dotter. VI tar väl kanske en promenad i blåsten och äter lite mat senare. Familjemys på hög nivå. Nej nu ska jag ta och göra mig i ordning lite samt se till busungarna och granntjejen som leker i Ns rum.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar