söndag 13 november 2011

Veckoplanering pågår...

Veckans planering pågår för fullt i mitt huvud. Imorgon är det barngympa efter jobbet, farfar skulle hämta J på fritids och så åker vi ut efter gympan och hämtar honom där och får samtidigt mat :) Sådana saker är det som relativt snabbt underlättar mitt liv. Jag har ingen son som klagar på att det är tråkigt på N's gymnastik samt jag behöver inte nu ikväll ställa mig vid spisen för att laga morgondagens mat så att den är klar. Däremot så måste tisdagens mat lagas när barnen har lagt sig... och som det verkar så blir tisdagens mat någon köttbit med pasta och bearnaisesås.
Även på tisdag är barnens farföräldrar barnvakt. För då är det dags för mig att gå på Zumba!!! De är så snälla som kommer ner varje vecka och passar barnen så jag kan få lite träningstid mitt i veckan med. Däremot så brukar jag ha maten klar och väntandes på dem när de kommer, jag anser inte att de ska behöva laga mat åt mina barn också. Jag är så tacksam för att de kommer hit varje vecka ändå.

På onsdag efter jobbet styr vi bilen mot lillebror med fästmö. Måste ju se deras nya kök som är så gott som klart!! S skulle se till så vi får mat när vi kommer så även det är ju plus i kanten. Förhoppningsvis får jag även känna lite sparkar från bebben i magen då. Det närmar sig ju väldigt fort BF nu.

Torsdagen nog blir pannkaka. Kanske tom pannkakstårta. Beror på när vi kommer hem från lillebror på kvällen. Fredagens mat har jag ännu inte planerat utan den brukar jag komma på under veckan. Däremot ska jag planera lördagkvällens meny lite... Älsklingens kusin med familj kommer över för lite karaoke och skitsnack. Vi har försökt planera det ett tag men har alltid kommit något ivägen. Nu hoppas vi på att alla barn och vuxna håller sig friska så att det blir lite grillning med dem på lördag.

Det finns med största säkerhet dem som anser mig vara helt j*vla dum i huvudet som planerar dagarna hela tiden, men vet ni vad. Det är min planering som gör att jag hela tiden får ihop dagarna, att jag hinner med arbetet, barnen, deras aktiviteter, min träning och mina studier. Det är planeringen som gör att jag inte har dåligt samvete, när jag lägger mig, för att jag inte har ägnat tillräckligt med tid till barnen. Jag hinner med allt detta. Jag är inte alltid särskilt pigg eller på topp men finns det någon människa som ALLTID är det?

Nehe... nu ska jag vara lite social med älsklingen medan han är hemma.

Natti natt.

2 kommentarer:

  1. Det är helt rätt att du planerar veckan, annars kan man inte jobba, ha barn och förhoppningsvis en vettig fritid. Jag planerar också alltid veckans mat och gjorde det även innan barnen kom. Dock är jag tidsoptimist så ibland borde jag räkna med att allt tar mycket längre tid än man tror. Just matlagning är tidskrävande men så nödvändigt att ha koll på när barnen är små och behöver komma i säng i tid. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Heidi.

    SvaraRadera