söndag 20 november 2011

Snart ny vecka igen

vilket återigen innebär arbete. En hel vecka full med arbete, matlagning, aktiviteter, träning och massa mys med mina busungar. Det är barngymnastik imorgon igen och det är så roligt att se barnen som uppskattar att vi håller i det... de är glada, busiga, spralliga och ibland väldigt jobbiga. Men det är så skönt med barn, de uppskattar den lilla insats vi gör för att de ska få röra på sig och ha kul en timme.

Idag har jag tänt ett ljus för min underbara pappa som idag har varit borta i hela 5 år! Även om saknaden inte längre gör fysiskt ont varje dag finns den alltid med mig på ett eller annat sätt och kommer göra i en herrans massa år till som det känns.

Det faktum att det är min fars dördsdag betyder enkelt räknat att min yngsta fyller 5 år om ca 2 månader. Vart tog åren vägen? Jag har en helt underbar, trotsig, tjurskallig dotter som är väldigt livsglad. Hon älskar att leka med sina vänner, klä ut sig till sitt framtida yrke, prinsessa. Hon är minst lika envis som mamma och har ett humör som pappa, en kombination som inte alltid är uppskattad av mig som är mamma till henne.

Är precis klar med måndagen och tisdagens mat. Lasagne imorgon och kycklinggryta på tisdag när farmor och farfar är barnvakt. Onsdag blir det Lax och potatis och på torsdag stroganoff. Fredagens mat har jag ännu inte reflekterat över.

Nu ska jag återigen ta tag i PMet jag och 2 av mina studiekamrater skriver. Är förhoppningsvis snart klara med det... krävs väl egentligen itne sååå mkt till men men, vi ska alla 3 ha både tid och ork att få ihop det.

Ha en fortsatt trevlig kväll och kör försiktigt till arbetet imorgon!
Kram Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar