måndag 21 november 2011

Snart 1:a advent

Jag har faktiskt lite svårt att förstå det. Att åren och tiden kan gå så fort.Jag har faktiskt satt upp julgardinerna i sovrummet. Mest för att jag var så ruskigt irriterad på de gardinerna som satt där så jag bytte ut dem på stört så fort jag hade strukit alla julgardiner och dukar.

Stakarna står nu i fönstrena, adventsstjärnan sitter uppe i vardagsrummet och sakta men säkert närmar sig första advent. Nu är det faktiskt så illa att TOM JAG saknar lite snö. Inte massor men åtminstone lite, som gör att man får lite adventskänsla till helgen.

Behöver börja leta ordentligt efter klappar till paketkalendern, tror jag har 2 paket vardera till barnen... behöver ju typ 21 var till liksom ;) i år ska jag vara en så tråkig mamma att det blir lite strumpor, kalsonger/trosor och annat nyttigt och användbart i paketen. Så klar blir det lite kul saker med, men inte bara.

Advent medför lite bakande, mysande, glöggkvällar och adventspyssel med vänner, julbord med släkt, företag och annat bus. Jag ska försöka att hinna med att njuta lite.

Nej, dags att krypa ner i sängen och sova, eller åtminstone vila först...
sömnen kommer väl den med så småningom.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar