onsdag 30 november 2011

Julgodis

Nu är det mesta av julgodiset gjort. Vi gjorde vit chokladfudge enligt Helenas recept.
Vi gjorde tyrkisk peber fudge enligt tasteline.com's recept, snickers,
Leilas Rocky Road och risbräck med vit choklad, de ljusa hade jag gjort sedan tidigare.

Så nu återstår bara knäck, lussebullar samt att baka pepparkakor med barnen. Pepparkaksbaket hoppas jag hinna med på söndag samtidigt som vi sätter ihop och dekorerar pepparkakshuset.

Lussebullarna vet jag inte riktigt när vi ska göra men knäcken kan vi ju göra vilken kväll som helst.

Nu ikväll ska jag nog lägga mig i sängen och vila när barnen har lagt sig, vilket skall ske snart.
Funderar på att bara ta och dammsuga av en snabbis i källaren och köket... eller kanske tom hela huset när jag ändå håller på. Vi får se.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar