tisdag 29 november 2011

Lite julgodis som ska göras här hemma...

Imorgon efter jobbet kommer Carro hit och vi skall börja göra lite julgodis.

Vi ska göra Leilas Rocky Road... mums är dem... här är länken till receptet:
http://www.recept.nu/1.126537/leila_lindholm/efterratter_godis/leilas_rocky_road

Nåt vi med ska baka är risbräck... eftersom att jag inte vill ha nötter av något slag i det (pga mina barn) så gör jag det helt enkelt som så att jag smälter den choklad jag vill ha och häller sedan i några dl vårgårdaris... (ett alternativt recept står på den vårgårdarispåsen).

Annars är det mest standardgodis som skall göras... knäck, dajm, snickers.

Hela familjen ska när vi har tid sätta ihop pepparkakshuset och dekorera det, kanske vi tom kan hinna med på söndag :) Jag och Carro ska också baka lussebullar tror jag vi sa... om inte hon redan hade gjort det... i sånt fall får jag göra dem själv.

Jo just, vi ska göra lakritsfudge/lakritskola också... hittade receptet på nätet och våra makar verkade tycka att det receptet vore gott. Gör på turkisk peppar bland annat...

Nej , nu är det dags för mig att lyfta på arselet igen och få lite gjort. Morgondagens mat ska lagas så att vi hinner få ihop lite julgodis innan barnen ska sova.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar