tisdag 8 november 2011

Livet är skört

Livet är ibland extra underbart. Man kan njuta lite extra. De dagarna försöker jag så gott det går ta tillvara. Gärna genom att umgås med mina underbart härliga barn och då helst även med min äkta hälft.

November är den månad som jag nog har lättast att gräva ner mig i problem, men lagom mot mitten av månaden (som ungefär nu) kan jag känna att det är dags att rycka upp sig. Det finns faktiskt de personer, som tyvärr inte längre finns med oss, som gärna hade velat vara kvar i livet, känna all glädje och lycka, se och umgås med sina nära och kära. Av olika skäl så får en del personer helt enkelt en enkelbiljett härifrån av någon däruppe som säkert tycker att de gör sig bättre där.

Jag börjar komma till det stadiet nu, speciellt efter de senaste dagarna som har varit väldigt underliga, jobbiga och mentalt påfrestande. Det är dags att återigen rycka upp mig. Det närmar sig advent och jul... en av mina favorittider på året. Däremot brukar det komma en lite dal i slutet av denna månaden också. En dag jag avskyr men kommer att komma ihåg, om inte för resten av livet, så åtminstone under en väldans massa år till. Dagen då pappa tog sitt sista andetag. I år råkar det även vara så länge som 5 år sedan, jag har svårt att förstå att det har gått så lång tid. Fast jag vet ju att det är så, speciellt som min lilla prinsessa blir 5 år nästan exakt 2 månader senare...

Nog med deprimerande info. Som sagt, vad skrev jag om?... jo just det. Det underbara livet. Jag råkar faktiskt gilla mitt liv, jag gillar att leva, att finnas till och att kunna gosa ner mer i sängen med ungarna och läsa en bok, kittla dem så de kiknar för att sedan kasta oss över älsklingen som också behöver busas med ibland. Jag som normalt avskyr snö, kan vissa dagar tom längta efter snön, just för att se barnens tindrande ögon, deras lycka när de åker pulka/bob eller kanske stjärtlapp ner för backen vid lekparken. Jag ska väl inte sticka under stolen med att även vi vuxna brukar ha roligt och åka. Man blir som barn igen. När man sedan kommer in, värmer man sig med lite varm choklad och kryper ner under täcket eller filten framför tvn och bara njuter av livets goda.

Vissa dagar blir man påmind om hur lätt allt detta underbara kan ryckas bort... och just dessa dagar brukar jag ge mina barn extra mycket kramar och pussar, bara för att jag älskar dem så!

Ta vara på livet, du har bara ett!!

Kram

1 kommentar: