onsdag 8 juni 2011

Rabarbersaft och tryckande värme

Efter jobbet idag samlade jag ihop lite ork att faktiskt prova på att göra den goda rabarbersaften som makens kusin gjorde och som vi fått smaka... den var otroligt läskande och perfekt för en varm sommardag. Tog ju bara ca 1 timme så var ganska perfekt att göra den, finns ju varianter som skall stå i
2-5 dagar osv...

Medan jag förberedde för att göra saft samt lagade mat gick J & N över till lilla E för att hämta med henne hem, men de satt vid matbordet då så jag fick messa L och dubbelkolla så barnen kommit dit... barn e ju så roliga. Men det är otroligt skönt att ha lite barn runt omkring oss, att de gillar att leka tillsammans gör ju det hela ännu bättre. Vi har ju både E och J från förskolan här i närheten och så såklart lekparken också. Den är kanon på helgerna när man e lite trött så släpar man bara med sig ett täcke att ligga på och lite fika så är barnen nöjda en stund. Sedan är det ju alltid trevlig när det kommer några föräldrar man kan tala lite med också ibland. Vissa kvällar kan ju tom sluta med grillning tillsammans med nån/några grannar.

Efter att vi lagt barnen smet jag ut på en promenad en stund... det är så otroligt skönt, vissa kvällar skönare än andra. Idag var en sån kväll som var perfekt... maken har varit borta en natt så igår kunde jag ju inte ut och gå och imorgon är det fika med en granne och hans dotter A som går på samma förskola som J.

Nu ska jg tappa upp ett fotbad åt mig, sedan ett bad och göra ansiktsmask, peela kroppen och sköta naglarna lite... ska bli såå skönt... har varken haft ork elelr lust med det på ett tag.

Kramar till er och hoppas att ni med har haft en bra dag.

1 kommentar:

  1. Åh vad gott ned rabarbersaft , jag har en massa rabarber hemma som bara ligger .... Du får gärna skicka över receptet :-D . Härlig dag du verkar ha haft endå kramis

    SvaraRadera