fredag 24 juni 2011

rent allmänt...

Jag har funderat lite på det här med att blogga, man har hört både det ena och det andra om vad som har hänt folk som bloggat mycket. Otäckt! Men ibland undrar jag, jag läser ju några bloggar lite då och då, kul att se lite vad folk gör och vad de skriver om i sina bloggar. Det finns ju bloggar där folk skriver om träning, bebisar, mode, smink, gym... you name it!

Själv skriver jag ju mest för skrivandets skull. Jag har under olika perioder i livet skrivit dagbok ganska mycket men idag så bloggar jag istället. Men självklart har jag olika bloggar beroende på vad jag skriver. Jag har denna som rent allmänt handlar om saker och ting jag och min familj gör, min träning, kost osv... helt allmänna saker som egentligen inte bör intressera folk särskilt mycket. Jag är ju en helt vanlig tjej med ett helt vanligt liv liksom.

Sedan har jag ju så klart en låst blogg, som ganska få personer har lösen till, min "dagbok" på nätet, där jag avreagerar mig, skriver när jag är arg, när livet känns skit och jag inte vet vad jag ska ta mig till, när livet är som bäst och jag knappt kan bärga mig att berätta för folk... några ggr när jag har skrivit där samtidigt som jag har mått dåligt har telefonen snart ringt och något av mina underbara syskon har ringt upp för att prata lite...

Sen är det ju som så med den här allmänna bloggen att ibland tänker man ju att man kanske ska kolla lite på andra bloggar för att se vad folk tycker är intressant att läsa och skriva om, ja ni förstår. Ibland hittar man nåt kul på nån annan blogg som man gör om på nåt sätt och använder med sin egen synvinkel eller sätter sin egen prägel på.

Ibland ser man folk som irriterar sig på att folk kommenterar saker och ting man skrivit om i bloggen, men är inte det en chans man tar? Jag bloggar ju för att t ex min syster som inte bor i Sverige ska kunna läsa vad vi gör om dagarna och vad mina busungar håller på med här hemma.

Om folk läser min blogg tar jag det som att jag åtminstone måste skriva nåt bra eftersom de läser den. Eller att jag kanske, har visserligen svårt att tror det ;) , är eller gör något intressant på nåt sätt. Jag har valt att tolka folks eventuella kommentarer och intresse för att läsa min blogg på det sättet, visserligen anser jag att folk, även på nätet, måste använda sitt sunda förnuft när de kommenterar något och att de inte nödvändigtvis behöver vara otrevliga även om det är något de inte håller med om, men det kan man ju inte skydda sig emot. Det är väl tyvärr något man måste vara beredd på att få nån gång om man valt att blogga offentligt så att säga.

Nej nu har jag varit djup för idag, blir bara så otroligt förvånad över folk ibland som stör sig på att folk läser deras bloggar och kanske hittar något kul eller annorlunda idé som man kan använda i sin egen blogg. Jag skriver ju som sagt i denna blogg för att folk som vill eller är intresserade ska kunna läsa om mig och det som händer i mitt liv.

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa och sköt om er!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar