lördag 18 juni 2011

Veckan som gått...

har varit båda irriterade och omtumlande, men också riktigt bra.

Söndagen var en ruskig jävla skitdag helt enkelt, ska inte gå in på hur vad och varför men så var den iaf. Det var en arg, irriterad och besviken Annica mest hela dagen. Spenderade en stor del av dagen med J & C och deras barn och busade och drack kaffe.

Måndagen var förskolan stängd så då messade jag grannen och hennes dotter och kollade om de skulle med till Parken Zoo, sagt och gjort så trängde vi allihopa in oss i vår opel och åkte dit med busungarna. Vi tittade på djuren, måste ha varit perfekt väder för det för tom lejonen var ute och visade upp sig. Sedan klättrade och lekte barnen en stund i de oliak lekparkerna. Vid kl 15 var vi hemma igen och då bara släppte vi av L & E för att sedan fortsätta vidare till Arboga där jag fick ta plats i tandläkarstolen. Inte alltför otrevligt men heller inte särskilt trevligt. Ett besök till blev också bokat och det blir tyvärr mycket dyrare än vad detta blev :(

Tisdagen var jag på jobbet och kände mig konstig, ont i hela kroppen och yr, men slutförde iaf arbetsdagen. Trött som attan kom jag hem, lagade mat och storstädade tom hela huset (maken tog källaren). När jag sedan kände mig halvt svimfördig efter att barnen var lagt sig tom jag till slut tempen som slutade på ca 38.5 grader. Min normaltemp ligger på 36.3 ungefär så det var inte undra på att jag kände mig däckad. Kröp ner i sängen och trodde jag skulle dö på kuppen den natten.

Onsdagen höll jag mig hemma men febern gick snabbt ner under dagen. Jag orkade släpa mig upp och köra J till simskolan och sedan hämta honom men där gick gränsen. Efter lunch piggnade jag till lite och kunde tom göra lite här hemma men blev ruskigt fort trött. På kvällen var jag nästan helt ok igen så torsdag och igår var jag återigen på arbetet. Igår däremot kände jag mig återigen som att jag hade blivit överkörd av tåget så trodde nästan att jag skulle åka på nåt skit igen igår. Men icke sa nicke.
Däremot hade tvättmaskinen gett upp totalt när maken kom hem igår så han pallrade sig iväg och spenderade 6000:- vi hade tänkt göra något roligare för.. Grannen T kom över på kvällen så vi satt och spelade kort till kl 22 ungefäör och sedan var det sängen som kallade.

Idag fick jag tack gode gud sovmorgon till kl 10 och efter frukosten tog barnen en cykeltur medan jag och maken promenerade till J & C för lite skitsnack. C jobbade tyvärr men kom över till oss senare när vi allihopa hade gått/cyklat hem till oss. Nu ligger jag i sängen och bloggar efter att ha kastat ihop en plåt med snickers som ska ner i frysboxen fram till augusti...

Ska snart ta och gå upp och komma på nån mat att laga tills Helena och Bengt kommer över ikväll.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar