söndag 27 mars 2011

Superhelg!!

det är precis vad jag/vi har haft.
I fredags bakade jag en massa kakor, hade med mig en del till lillebror på lördagen när vi firade honom, det var uppskattat. Senare i fredags kom ett par vänner över med sina barn och vi snackade strunt, tittade på så ska det låta och lite kortspel.

Lördagen vaknade jag och N ganska tidigt så jag tog en kopp kaffe och henne med mig ut i solen en stund innan vi gick in och gjorde frukost. Sedan så storstädade jag hela huset, det enda som inte gjordes var att tvätta fönster, men det gjorde jag sedan på söndagen istället. Efter storstädningen så lagades det mat och fikades lite med farmor och farfar innan det var dags att åka och fira lillebror Robert. Det blev en trevlig eftermiddag med skatt och bus, precis som vanligt när vi träffas allihopa sådär över lite kaffe och godsaker :)

Efter att vi kommit hem från kalaset tog jag och väninnan Carro en löpvända på ca 2,5-3 km och sedan fortsatte vi med en rask promenad på ytterligare ca 1,5-2 km. Ruskigt skönt var det. Kvällen avslutades nere hos Tommy med en väldans massa grillad mat och en långt kortspel, ett glatt gäng på 7 vuxna och 4 barn som vi var.

Morgonen idag fick jag en ordentlig sovmorgon, N vaknade halv 9 och J halv 11 så jag hade absolut inget att klaga på imorse. Frukosten intogs ju då ganska sen toch vid 2 tiden kom min kusin Fia och hennes son över och lekte, tillsammans med vännen Malin och hennes barn. Vi vuxna fikade och pratade en massa strunt, precis som man ska göra när man träffas. Kanonskönt eftermiddag har jag haft. Strax för kl 17 rullade de hemåt efter att vi hunnit med en massa bus, ätit mat samt jag hade fått mitt hår färgat. Tack för det. Då packade jag ihop mig och vid 17:30 så var jag och Carro för första, men absolut inte sista, gången på Core. Väl hemma vid kl 19 så var maken och barnen inte hemma så nyckellös som jag var pallrade jag mig ner till dem som jag visste var hos grannen och väl där så åt jag lite och drack kaffe medan vi spelade en omgång kort. Sedan var det bara att åka hem och kasta barnen i säng, de var ruskigt slitna och slut kan jag tillägga.

Eftersom barnen har beställt kyckling och pastasallad imorgon grillade jag den efter att de lagt sig, tog en dusch och ligger nu här och skall alldeles snart sluta mina nu ganska trötta ögon.

Sammanfattar helgen lite snabbt med att jag har haft en kanonhelg. Har hunnit med både, hem, familj, träning och vänner. Kan det bli bättre.

Ha en bra och skön morgondag. Kramar

1 kommentar:

  1. Jag håller med vilken kanonhelg !!Det är inte ofta man får till det med allt men det var superkul och supergott med allt brödsmakande och grillat :-P.

    SvaraRadera