tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen....

har gjort att jag har svullat i mig 2 stycken semlor, jag som normalt inte äter semlor. Men sedan de uppfann de förbaskade vanlijsemlorna har jag ju fallit varje år, kan omöjligt stå emot. Men som en bekant sa, man måste ju tillföra kroppen lite onyttigheter med, inte bara träna... hehe den skall jag komma ihåg. Men nu får det vara bra med semlor för mig för resten av året, nu har jag ätit mina.

Nu drar det snart ihop sig till att inte ha maken hemma igen, en kortare sväng att börja med visserligen men men, hur mkt jag än gillar våren så är det tråkigt när han är borta så mkt från familjen i veckorna. Men jobba msåte han ju. Han har ju visserligen jobbat en del fast det inte har känts så, han kan ju tom jobba hemifrån numera när det är kontorsjobb och telefonsamtal som gäller hela dagen.

Imorgon skall han åka på läkarbesök mest hela dagen känns det som, först Köping, arbeta däremellan, sedan läkaren i Uppsala, vore skönt om han kunde få operationen gjord så det vore klart sedan...

Åter tillbaka till semlorna. De 2 jag svullade i mig gjorde ju att jag kände att jag inte gärna kunde hoppa över träningen idag, trots att jag redan gått en promenad med maken och dottern idag i minuter. Så det fick bli minuter på crosstrainerna med, vilket resulterade i en avverkad sträcka på ca 10,17 km. Kanon kändes det när jag väl hade klivit av även om det inte kändes superbra när jag började. Gick segt idag, därför tog jag en proteindrink efteråt med så kroppen återhämtar sig relativt snabbt igen.

Jag var tom så duktig att jag tränade ca 20 minuter igår med, vilket var otroligt bra med tanke på hur trött och orkelös jag kände mig när jag väl klev innanför dörren igår kväll. Men men, jag brukar piggna till bara jag får lite mat och kaffe så det brukar ordna sig.

Imorgon tror jag att jag skall försöka få med mig hela familjen ut på promenad en kort sväng, sonen kanske tom kan ta cykeln om han cyklar försiktigt. Tycker det är lite otäckt att gå nu, det är glansis på vissa ställen medan det är helt torrt på andra, svårt att se ibland hur underlaget är.

Nej jag skall ta och kasta mig in i duschen och sedna krypa till kojs.
Natti natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar