söndag 6 mars 2011

Solig söndag med vår i luften & inköp av crosstrainer

det är i stort sett vad jag har hållit på med idag. Såg en crosstrainer på Ö&B igår när vi var där och jag föll på stört... men hade lite funderingar på om jag verkligen skulle köpa den. Men idag tänkte jag att varför inte, tränar på den gör jag ju, det vet jag. Visserligen är det början på våren och om ca 1 månad kommer jag mest löpträna, men det är ju skönt att kunna variera sig lite om det är dåligt väder eller om maken inte är hemma, då har jag ju lite svårt att komma ut, lämnar inte en 4 och en 5-åring själva direkt. Så jag och barnen åkte till Ö&B och skulle köpa den men det visade sig att de var slut, så jag charmade till mig utställningsexemplaret med 10% rabatt. Hel ok tycker jag. Så jag sitter och laddar inför det första passet på den här hemma, måste bara låta maten sjunka in lite så jag inte får håll på en gång.

Vilken otroligt underbar dag det har varit idag, solen har strålat hela dagen och jag har känt hur mycket piggare jag har blivit för varje minut som jag har varit ute. Vad jag längtar efter våren nu!! Man får ju lite försmak på den när det är såna här underbara dagar som idag. Hoppas bara att det håller i sig.

Eftermiddagen fylldes av födelsedagsfirande av lillebror Patrik samt andra lillebroderns sambo Sandra. Det fikades, skrattades och skojades ungefär som vanligt när vi träffas allihopa. Tyvärr pikade jag mor min om att de skulle äta pizza ikväll och inte vara så hälsosamma, och det gjorde ju tyvärr att jag själv var tvungen att laga mat när vi kom hem. Kunde ju inte gärna pika henne om det om jag gör samma sak själv, fast det hade varit väldigt skönt. Fast det var väldigt gott med pasta och köttbullar i brunsås. Blev tom så att det räcker även till imorgon. Perfekt eftersom vi kommer hem så pass sent efter barngymnastiken imorgon kväll.

Nej nu tror jag allt att jag får dra på mig vår iPod och kliva upp på crosstrainern en stund.

Ha en resterande trevlig kväll och var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar