torsdag 24 mars 2011

Jobb, träning och vardagen

Det är väl ungefär det som händer i mitt liv, men jobbet känns som att det tar mest tid...
men det är nog inte så konstigt. Man är ju ändå på arbetsplatsen 9 timmar om dagen.

Just nu känns familjelivet rätt så hopplöst faktiskt, först var N sjuk i ca 1 vecka. I måndags var båda barnen på förskolan och det var inget fel på dem när de kom hem. Sedan på natten till tisdag fick J diarré, och igår började han även att spy. Jag är iaf tacksam över att magen är ganska ok nu och att han inte både spyr och kräks på samma gång.
From i tisdags så är ju maken hemma med barnen eftersom att han opererade sin hand i fredags och det rä väl tur så att jag kan arbeta så jag sligger ligga efter en massa till måndsskiftet.

Det är tur att vi har barnens farmor och farfar så nära. Farmor har varit hemma med barnen vissa dagar när både jag och Daniel måste arbeta och barnen har blivit sjuka. Farfar skjutsade Daniel till och från operation i Uppsala eftersom jag var hemma med magsjuka barn då :(
Ibland undrar jag vad vi skulle göra utan dem. Det är klart att det skulle fungera på ett eller annat sätt men det är ändå skönt att ha den backupen.

Sen finns ju alltid barnens mormor med om det krisar. Hon ställer också alltid upp om hon har möjlighet. Vi är lyckligt lottade med en massa backuper om något skulle hända och vi skulle behöva hjälp, och det är jag enormt tacksam för.

När det gäller träningen så är jag ganska irriterad. Det känns inte som att det går framåt något med löpningen. Visserligen har jag inte löptränat särskilt mkt nu i vinter utan mest gått men nu när jag har sprungit de senaste 3 ggr har det varit så ruskigt jobbigt. Det gillas inte. Jag ska ju kunna springa 5 km utan uppehåll den 17 maj!! och det utökade målet är att springa på under 30 minuter.

Jag antar att jag behöver få inte lite mera återkommande löpträning, men det är ibland svårt att hitta tiden och ibland tom orken. Fast oftast är det tiden. Orken kommer bara jag ger mig ut. Känner min så otroligt mkt fräschare och piggare när jag har varit ute på en löpvända.

Lvet i allmänhet rullar väl på som vanligt. Ser fram emot resan till syrran lite längre fram, men än så länge ligger mitt fokus på det kommande bokslutet och allt som hör det till.

Jag tackar för idag och önskar er en fortsatt trevligt kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar