söndag 25 september 2011

SHOPPAT!!!!!!

det är vad vi har gjort idag. Vi har handlat alla syskonbarnens julklappar (jo jag vet jag e fan inte klok, de säger de flesta. Men jag/vi är snart klara med julklapparna så det ska bli såååå skönt att slippa stressa med dem iaf) och fördelsedagspresenter till dem som fyller inann jul. Handlat fördelsedagspresent till maken (inte alls svårt med tanke på allt bra som öppnat på Erikslund), hittade 2 vardagstoppar till mig själv, nya skor (reebok easytone) och 2 träningslinnen. Vi åt på Chili wok och barnen verkade helt klart vara nöjda med lunchen idag.¨

De var så duktiga våra busungar. Inget bråk eller tjafs. De hade med sina plånböcker och fick handla nåt de ville för sina egna pengar. N köpte ännu en rosa handväska med tillbehör och J en luftdriven pistol med skott. Efter lunchen, mera shopping och till slut en fika (där jag träffade på bästaste I från jobbet) åkte vi till Västerås Lasarett och hälsade på barnens farfar en timme innan vi åkte hemåt igen.

Lagom hemma så plockade vi upp allt och jag började skriva storhandlingslistan inför kvällens storhandling. Innan dess stack jag iväg på Core i ca 1,5 timme. Jag blir helt genomsvettig och det är såå skönt att få träna genom kroppen ordentligt. Efteråt pallrade jag mig hem, bytte om och åkte och storhandlade på Willys i Köping. Skönt att ha fyllt upp alla förråd igen så man kan laga ordentlig mat igen.

Imorgon har förskolorna planeringsdag och skolan studiedag så jag får glatt vara hemma ännu en dag. Var ju hemma både måndag och tisdag förra veckan eftersom N var sjuk. Jag ska passa på att baka snickers tills min kära make fyller år, göra köttbullar och frysa in, skönt att ha färdiga köttbullar i frysen som man bara kan ta fram när det behöver gå fort. Efter lunch ska J till läkaren för att ta blodprover så vi ne gång för alla får reda på vad han faktiskt är allergisk mot. Vid kl 17 är det återigen dags för barngymnastiken. Sedan är det bara hem och kasta i ungarn alite mat och slänga dem i säng för att de ska orka med att gå upp i tid på tisdagmorgon.

Nu tackar jag för mig och ska lyfta upp skolboken en stund och göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar