söndag 18 september 2011

Helgen som varit

och veckan som kommer...

Som jag skrev tidigare i veckan var jag på massage. Hade ruskigt ont även dagen efter, använde högerarmen så lite som möjligt. Resten av veckan var väl ok på jobbet, jag känner mig tyvärr inte särskilt motiverad, tror det är hösten som gör det. Men men, det går väl över.

I fredags stack vi till badhuset så fort jag kom hem från jobbet. D hade hämtat redan så de var klara. Vi var på badet ett tag (tillsammans med resten av Kolsva med tanke på hur mkt folk det var) så jag passade på att simma 1,5 km. Kändes i kroppen må jag säga, var lite skakis i benen efteråt. Inte något jag gör så ofta, men det skall det förhoppningsvis bli ändring på :) Planerna är att vara på badet så gott som varje fredag, men så klart så blir det undantag. Man bokar ju in annat med. Tillbaka till fredagkvällen. Den spenderades hos Familjen N. De bjöd på pizza och vi tittade på film tillsammans med dem och T, S och A som kom lite senare.

Lördagesförmiddagen spenderade vi med att plocka svamp. Vi hittade ca 2 ica-påsar. En gav vi bort till Ds farmor. Carro och pojkarna var med och även de fick ihop 1 ica-påse. Detta rensade vi sedan och gjorde trattkantarellsoppa på en liten del av det. Alla barnen var så duktiga och plockade svamp och jag tror att alla barnen tyckte om soppan med. Tror det är bra för barnen att vara med och plocka och sedan vara med och äta det.

Idag spenderade maken sin tid i garaget medan jag och barnen var kvar hemma och städade. Busungarna har mest tittat på tv eller spelat spel idag känns det som, men men, det blir ju så ibland. N hade en kompis som kom över och lekte en stund innan de gick över till henne istället. Mamma kom hit med kryddorna som jag och Carro beställde förra veckan när vi var på kryddparty. Så bra grejer, inte en massa socker i kryddorna. Hoppas det kommer lite folk när jag har mitt kryddparty den 16 oktober kl 13!

Lagom när maken kom hem så lagade jag kvällsmat till dem och så upptäckte vi att båda barnen hade feber. N var lite varm tidigare på dagen men trodde bara hon hade för mkt kläder på sig :(
När resten av familjen satte sig till bords så gick jag iväg på Core i ca 1,5 timme... det är ju sååå skönt att träna. Speciellt på söndag kväll!

Nu ser vi fram mot en ny vecka, den börjar ju inte jättebra eftersom att jag måste börja med att vabba men men... då kan den ju bara bli bättre alltefter veckan går. Får se om J är feberfri imorgon så att han iaf kan gå till skolan, han vill ju så gärna, vill inte missa något den killen.

Nehe, nu ska jag ta och sätta mig med studierna en sväng innan duschen och sängen kallar.

Natti natt, sov gott och ha en trevlig morgondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar