onsdag 9 februari 2011

Träning

Jag funderade på att ta en vilodag idag med träningen, men så konstaterade jag att jag startade en ny 30dgrs
träningsutmaning på Wii Active... och jag har svårt att INTE anta en bra utmaning ;)
JAg började med att köra ett dagligt program på Wii och sedan ett program på Wii som jag har gjort själv... ca 15 min löpning :) Det gick så bra att jag kastade mig ut på en löpvända på 2,5 km som tog 15 min och 33 sekunder. känns som jag har en bit kvar tills jag klarar mitt mål på 5 km under 30 minuter... men men.
Jag har iaf envishet så att det räcker. Jag är ju en sån som ofta behöver ha ngt som drar för att jag skall orka fortsätta springa 1 km till osv... så jag skulle faktiskt behöva en löparkompis. Men jag tror tyvärr inte att jag är tillräckligt bra för det eller tillräckligt snabb, jag springer ganska så sakta men jag springer iaf.

Träningen fortsatte lite till när jag kom hem... efter att jag fått i mig en gainomax för att kroppen fortare skall återhämta sig. Det blev ett gäng armhävningar och situps enligt träningsprogrammet från Funbeat.se och sedan 2*30 st sneda situps som grannen visade häromdagen och så mina vanliga ryggövningar som sjukgymnasten beordrade mig att göra för att jag skall stabilisera kroppen mera.

Ja mycket mera än så här har jag inte att skriva idag så jag skall ta och lägga mig och sova så man orkar med morgondagen också. Nu är det bara torsdag och fredag kvar innan det är dags för en mysig helg igen.
Jag hoppas verkligen att helgen blir lika solig och fin som det var i söndags, för det var välsdigt skönt.

Natti natt

2 kommentarer:

  1. Hej Annica! Kul, kul att läsa din blogg! Jag kommer att följa den för ditt liv är rätt likt mitt. Vi kämpar på och gör vårt bästa men tiden vill ändå inte riktigt räcka till. Ha en fin dag idag!

    SvaraRadera
  2. Tack för de orden tjejen... hittar du ngt sätt att få några extra timmar varje dag du väl hojta till ;) de skulle behövas. Kram

    SvaraRadera