fredag 11 februari 2011

Spyende barn... varning för vidrigt inlägg!

Jaha så var det dags för oss... har tackat de högre makterna för att vi har sluppit barn som har kräkts... men inatt var det vår tur. Dottern kom in vid halv två och hann bara säga mamma sedan kräktes hon över vårt sovrumsgolv. Inte mysigt alls! Jag är ju tyvärr en sån mamma som helt enkelt inte klarar av spyor. Så min underbara man gick upp och torkade upp från golven, japp golven. På vägen till toaletten så kräktes hon så det slutade med att hon stod i sina spyor på lilla toan och kräktes. I vilket fall så var jag ju tvungen att hjälpa till, även om det skulle göra att jag spydde själv (vilket jag tacksamt lyckades undvika). Tog dottern under armarna och in med henne i duschen... kastade in en maskin tvätt och slog igång den och sedan fick prinsessan en ordentlig dusch så hon kände sig lite fräschare igen.

Hon sov med oss resten av natten och i morse mådde hon bra igen, men jag chansar inte. Vi håller oss borta från folk i 48 timmar så vi slipper smitta någon annan. Nu hoppas vi bara att ingen annan blir sjuk med.

Jag har idag sanerat badrummet och toaletten, det stänker ju så otrevligt när man spyr... så jag har suttit på golvet och skrubbat väggarna nu på förmiddagen... ingen trevlig upplevelse.

Eftersom jag inte är överlycklig över att vara hemma och känna mig onyttig (jag vet jag ska inte känna så för jag är hemma och tar hand om mina barn, men de är sjuka så man kan ju inte direkt göra något med dem) så är det nu tvätt, städ, eldning, skottning och vedhämtning på dagens "att-göra lista". Det har verkligen kommit sjukt mycket snö. Vi som skottade rent både hos oss och grannfarbrorn igår, får glatt göra om det idag.


Ikväll måste jag verkligen ta mig ut på en promenad eller en löpvända... magsjuka gör verkligen att man känner sig sjuk. Har vädrat i barnens rum och toaletterna med så de skall kännas och lukta ordentligt fräscht.
Ska ta vårt rum lite senare när jag byter sängkläderna i vår säng.


Nej jag skall ta och lyfta på rumpan från datastolen och göra lite nytta... måste koka lite potatis till lunchen och så tänkte jag förbereda kvällsmaten så mycket det går.

Kram på er och hoppas ni får en riktigt trevlig fredagkväll.

1 kommentar:

  1. :) Inte avis men krama barnen o dig själv från mig Krya på dig hälsning till Natta puss

    SvaraRadera