tisdag 22 februari 2011

Lediga dagar= mer stressad än på ett halvår...

Jajemän så är det. Jag har haft förmånen att vara ledig måndag och tisdag pga att min syster behagar vara hemma från England och tror ni inte att jag har varit mer stressad än på väldigt länge. Jag hade tänkt ta dewt lugnt och umgås med henne och hennes familj och så skulle jag hinna med at tvätta upp all tvätt och så städa av här hemma... tvättat nån maskin har jag väl gjort men tvättkorgarna är långt ifrån tomma och dammsugaren har jag knappt hunnit titta på. Hur kommer det sig att jag är som mest effektiv när jag redan är igång? När jag har nåt att göra från morgon till kväll, så kan jag tom hinan med att städa av fast det inte var tänkt så. Medan jag nu i två dagar har försökt hunnit med det men inte ens varit i närheten av att ha fått det gjort. SUCK!!

Jag är nästan helt övertygad att hela mina otroligt konstiga coh stressiga dagar grundats på det faktum att jag var med syskonen ut på krogen i Västerås i lördags efter att lillebror med sambo döpt sin son. Allvarligt, jag drack 3 cider men i söndags kändes det som att jag hade druckit minst 20 stycken. Jag måste vara den enda som blir bakis av för lite sömn... jisses, jag börjar verkligen bli gammal.

Nu ikväll var jag på möte inför sonens skolstart... jag kommer vara världens hemskaste mamma, jag kommer antagligen böla hans första skoldag. Jag har ångest inför det faktum att min förstfödda skall börja skolan, han blir med det verkligen stor i mina ögon. Jag vet att han är stor redan nu men det blir liksom mera påtagligt när det faktum att han skall börja skolan. jag må vara en patetiskt och blödig mamma men jag älskar mina barn över allting annat och skulle göra vad som helst för dem.

Efter att ha varit på skolmötet avslutade jag kvällen med lite mer än 1 timmes träning vilket var perfekt för att jag skulle göra mig av med lite energi och ångest.

Nej jag skall ta och sova, har ett möte i Stockholm imorgon hela dagen, så då skall jag väl vara pigg och alert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar