söndag 13 februari 2011

Hur hinner man med allt?

Har precis kört ett träningspass... 3 program på Wii Active. Så ljuvligt. Lite udda tid på dygnet kanske men men, nu behövde jag iaf inte säga till barnen att jag inte hade tid med dem just då för att jag skulle träna.

Hur gör folk för att hinna med allt? Vad väljer ni bort? Jag har väldigt många ggr valt bort mig själv, men numera anser jag att att jag är värd att ta mig tid för träning, för det får mig att må bra och om jag mår bra mår mina barn också bra.

Jag har ett ganska fulltecknat schema ganska ofta, måndagar är jag och barnen på gymnastik, jag är med och leder gymnastiken så så gott som varje måndag är jag där. Tisdagar skall sonen på bollkul så under tiden han är där tar jag dottern i sulkyn och går en promenad på ca 1 timme... bra, billig och skön träning. Har funderat några gånger på att låta henne gå själv men då skulle jag inte få särskilt mycket motion och jag har en bekväm 4-årig tjej som tycker det är ganska skönt att slippa gå själv.

Onsdagar och torsdagar är det inget bokat men onsdagar är barnen oftast trötta efter måndagen och tisdagens aktiviteter och så försöker jag få tid till att träna direkt efter att barnen lagt sig. De kvällarna försöker jag ge barnen så mycket tid som möjligt, försöker ha en egen stund med vardera barn och sedan läsa saga och så innan de skall sova.

Fredagar är ju familjens mysdag. Då har med största sannolik älsklingen kommit hem med, om han nu har legat ute. Helgerna är oftast också fullbokade med vänner, familj, födelsedagar eller barnens vänner. Sedan börjar veckan om igen. Oftast försöker jag laga maten kvällen innan så att man bara behvöver värma den dagen efter, det har gett mig en del extratid med barn & familj. Numera städar jag heller inte 3-4 ggr i veckan utan det räcker med kanske 1ggn ordentligt och en snabbvända med dammsugaren. Det har gett mig mera ork och energi till att göra saker JAG VILL GÖRA:

Det jag funderar över är hur i hela friden folk får ihop allt. Hur hinner människor med jobb, familj, träning eller andra intressen som föräldrarna har, och så ska man ju gärna hinna och orka med varandra i ett äktenskap/förhållande med. Men hur gör ni? Något måste man ju välja bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar