torsdag 10 februari 2011

Snö, snö och mera snö....

Jisses... vad säger man. I söndags satt jag ute med barne och fikade på terassen,
idag komemr det ner en sjuhe*elvetes massa snö... som var riktigt blöt och jobbig att skotta också
kan jag informera om... är inte glad på min syster just nu som önskade mera snö till de kommer hem...

Fick ett samtal från min läkare igår kl : då han berättade att proverna efter operationen visade att alla
cellförändringar är borta... gud så skönt... de stackarna på jobbet hade iaf märkt att jag var nervös även om jag inte tyckte det själv, eller iaf inte så fasligt mkt.
Mina kära arbetskamrater ute i verkstaden gav sig på att fråga om jag var glad idag :( och jo nog var jag som en annan människa idag och man jämför med igår.

För er som inte vet, arbetar jag som ekonom & administratör på ett företag. Jag trivs kanonbra för det mesta men självklart finns det inget arbete som JÄMT är roligt. Vissa dagar är bättre än andra.

Jag hade tänkt ha en vilodag från träningen idag men kände för att testa på ett pass med en crosstrainer idag så jag tog med barnen och min lilla golf ut på de snöiga och hala vägarna ut till barnens farmor och farfar för att låna deras en sväng. Så jag körde ett pass på 25 minuter, jisses så jobbigt det var. Det är så mysigt att komma dit, de budar en massa med barnen och så gjorde det inte något alls att vi fick mat där så jag slapp fixa det hemma sedan. Till slut blev klockan läggdags för barnen så vi var tvugna att åka hemåt. Det innebar ju också att vi efter att barnen lagft sig blev ill atvugna att förpassa oss ut och skotta uppfarten så båda bilarna fick plats. Passade på att skotta åt grannfarbrorn med som inte mår så bra... hoppas att nån är snäll och gör det åt mig när jag blir gammal och inte orkar själv längre.
Sammanfatat så blev min så kallade vilodag en ordentlig träningsdag med en timmes snöskottning och 25 min crosstrainer... känns kanonbra så jag är nöjd.

Nej nu skall jag ta och förpassa mig till sängen och glo en sväng på tv innan kjag somnar.

Natti natt påer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar