måndag 9 januari 2012

Effektivitet när den är som bäst!

Ojojoj. Idag har jag varit väldigt effektiv. Jobbade 7:15-16:00, kastade mig
snabbt som attan in i bilen för att åka och hämta barn. Direkt vidare till barn-
gymnastiken som började idag kl 17:00. Hann tom med att andas innan barnen
började ramla in ;)

Hemma igen vi ca 18:15 då jag stekte lite pytt till barnen och medan de åt så
gjorde jag lasagne tills imorgon. Svärföräldrarna kommer ner, eftersom
Zumban börjar igen behöverjag återigen mina veckobarnvakter. De njuter
och jag misstänker att farfar och J kommer spela Super Mario på Wii och
Farmor och N kommer lägga Madicken-pusslet hon fick i julklapp av dem.

Eftersom jag ändå stod vid spisen så kom jag på att pannkakor blir bra mat
att äta på onsdag. Så jag slängde ihop en pannkakssmet och stekte upp dem på en gång.
Skönt att ha det gjort. Då kan jag koncentrera mig på barnen i vecken och umgås och mysa
med dem istället för att laga mat. När de lagt sig kan jag återigen ta tag i studierna som jag
tyvärr har förträngt medan syrran var hemma och det var jul & nyår.
Men men.. så är det, bara att avsluta skiten nån gång så jag blir klar.

Jaha vad har jag mer gjort idag då... jo jag bakade det länge planerade långpanne-
brödet. Finns recept bakpå kungsörnens Havrekli-paket. Så otroligt gott bröd är det.
Extra gott så klart eftersom jag åt det ljummet alldeles nyss, när det vart klart.
Hade allt hemma till det så istället för att åk aoch köpa bröd konstaterade jag att jag
lika gärna kan kasta ihop lite bröd av det jag hade i skåpen... så ska faktiskt baka lite till
här någon dag. Har alldeles för mkt mjöl (4 sorters mjöl eller vad det nu kan hela)
som står i skåpet utan att användas så nu ska det blir gjort.

Sedan så har jag ju så klart eldat i kaminen så huset kommer upp i lite värme, och så
dammsög jag av överallt och lade på mattorna igen (De har legat rena sedan i våras när
jga tog bort dem för att tvätta dem), blev ett mycket mjukare och mysigare hem genast :)
och jag mår bra mycket bättre när jag har ett rent och snyggt hem än när allt är kaos, men
tycärr så hade jag varken ork elelr lust att ta tag i det i helgen, hade bättre saker för mig då.
Måste ju passa på att umgås med svågern och sambon när de var hemma ju, då fick städningen
allt vänta!!

Nej nu ska jag ta en bok och lägga mig och läsa lite innan ögonen slår ihop för idag, kommer
inte ta särskilt lång tid kan jag känna nu när jag varvat ner lite.

Jag önsker er en God Natt och en trevlig morgondag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar