söndag 1 januari 2012

2012, ett rensningens år!!

Då var det återigen ett nytt år.
2012 är året då vårt hus/garage/liv
ska rensas på överflödiga saker. Saker vi
I vissa fall aldrig ens använt.

Saker som är trasiga men har blivit
Ståendes i garaget och liknande.

Började redan idag. Jag och maken gick igenom
Nästan alla köksskåp och lådor och köket.
Kökssoffan gick jag igenom redan tidigare
Idag när jag hade dammsugaren framme.

Imorgon är det dags för tvättstugan att få sig
En ordentlig genomgång... Vad som kommer
sedan återstår att se. Barnens rum rensades ut
Redan innan jul så att alla julklappar skulle
Få plats.

Nej nu är det en bok och lite sömn som gäller.
Natti natt och sköt om er!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att rensa! Jag behöver också rensa bland alla gamla papper och tidningar jag samlar på. Kläderna har redan fått sig en omgång, liksom barnens leksaker och bokhyllorna. Det är verkligen ett bra sätt att inleda det nya året på. Sedan är det också bra att rensa upp bland dåliga relationer, kanske avsluta en del eller göra en insats för dem man verkligen vill behålla. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jo relationerna ska också få sig en genomgång, men börjar med huset.

    SvaraRadera