lördag 16 juli 2011

Dags att återigen ta tag i träningen...

Nu måste jag verkligen. Känns som att jag kom av mig helt när jag inte fick tag i bromsen till mina inlines. Men nu hoppas jag att den snart kommer så jag kan motionera en hel del framöver. Nu när maken är hemma kan jag ju faktiskt träna så sgott som varje dag om jag vill.... jaj jag vet VILODAGAR!!! men promenera kan man göra fast man har en vilodag! Så det så ;)

Det blir lite Carmen Elektra Fit To Strip ibland, lite yoga ibland, lite löpning, e n hel del promenader, men cyklingen har inte blivit av på länge... men det har ju varit så varmt, så man har inte alls haft lust att cykla 2-3 mil för motionenes skull då ;)

Men nu har jag och C även gjort en gemensam deal. En dag i veckan får vi äta sötsaker/godis/kakor om vi vill det, men inte mera. Vi vill bli av med vårat sötsug och då är detta en gemensam grej vi skall ge oss på. Inte det smartaste på sommaren kanske men iaf. Vi vill det, då gör vi det!!

Jag vill känna mig snygg och fräsch och även se så ut. Jag vill att min man skall ha en snygg fru och jag vill hålla mig frisk och kry utan att få en hjärtinfarkt vid 35-40 års ålder. Jag vill se mina barn växa upp och skaffa en egen familj och barn... och jag tror och hoppas att motion skall hålla mig friskare och fräschare än om jag satt inne vid datorn hela dagarna... jag kan visserligen åka på nåt anant som tar livet av mig, men då har iaf jag gjort vad jag kan.

Jisses vilket underligt inlägg detta blev, men har hört folk som tycker att jag är larvig som vill röra en massa på mig och att jag itne vill trycka i mig en massa godsaker och socker hela tiden, men det är ett aktivt val jag gjort och jag vill hellre att folk hjälper än stjälper... Jag vill gärna leva lite jag med så att säga, som igår, jag fikade med världens godaste chokladkakebit med grädde på jobbet... men det är mer undantag är regler nuförtiden så det var ok. Tack underbara människa som såg till att vi fick det till fedagsmys på jobbet ! :)

Kramar i massor på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar