måndag 9 april 2012

En positiv överraskning

Idag parkerade en bil utanför oss och vi funderade på vem det var eftersom att vi inte kände igen bilen.
När personerna i fråga klev ur bilen tyckte jag att det såg ut som min systerson, vilket kändes snudd på omöjligt eftersom att de bor i England. Däremot så är ju min syster så otroligt finurlig och spontan att hon helt enkelt konstaterade att hon ville åka "hem" eftersom de har ledig en vecka till i England.

Så hon bokade in en resa hem till Sverige med busungarna i släptåg. Så ljuvligt när de är hemma, man kan åka dit och ta en promenad, snacka skit och bara vara. Så skönt att ha syrran i närheten, det händer ju tyvär inte alltför ofta.

Det är väl tur att Ryan Air finns och att det är relativt "billigt" att flyga till och från England.
Att sitta vid samma bord som syster yster och skratta, äta och snacka skit gjorde susen med mitt humör, som inte har varit särskilt trevligt alls i lite mer än en vecka. Har varit liiite för mkt strul och krångel.

Nu hoppas jag att jag kan samla ihop ännu lite mera energi inför morgondagens arbetspass. Efter jobbet är det ett Zumbapass som väntar och sedan blir det eventuellt en sväng upp till syrran när barnen har lagt sig, om hon inte blir kvar lite längre i Västerås förstås. Påpekade för henne att när hon ändå åker förbi där imorgon på väg hem från mamma så kan hon ju ringa sin barndomskamrat som flyttat dit. Jag menar, när hon ändå åker förbi.

Jag önskar er alla en trevlig morgondag.

Kram och god natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar