fredag 13 april 2012

äntligen helg

Jag måste säga det, äntligen helg! Veckan har varit en av de jobbigaste och drygaste på jag vet inte hur länge.

Thailandsresan känns ruskigt avlägsen, om det inte vore så otrevligt att flyga så skulle jag med glädje sticka iväg en sväng på semester i värmen nånstans.

Ikväll har vi haft en sån skön hemmakväll med barnen. Maken kom hem runt 18:30 ungefär och då satt jag och barnen och åt redan. Snitzel, potatis och kantarellsås. Ruskigt god. Knorr gör goda såser dem ;)

Efter maten hjälptes vi åt att plocka undan för att sedan plocka fram spelet kasta gris. Jag och barnen spelade 4 omgångar medan maken duschade efter jobbet. Vi vann en varsin gång först och sedan vann J den avgörande omgången. När älsklingen kommit ur duschen så togs den försvunna diamanten fram. Vi skrattade åt älsklingen som bara fick ettor och tvåor när han slog... men så gick han och vann. Han kom inte särskilt långt bort på planen men han hittade ett "visa" efter att prinsessan hade hittat diamanten. Tre steg senare var han i mål som vinnare. Hmm, det var inte så det var tänkt :)

Sedan blev det sängen för hela familjen. Vi läste saga, Alfons Åberg. Han satt barnvakt och berättade en monster historia för barnet han var barnvakt åt. De är roliga de där Alfons Åberg-böckerna. Om jag inte missminner mig så är det han som säger "jag ska bara"... iaf tror jag att mamma brukade säga till mig att jag var som Alfons när jag sa så.

Efter sagan var det återigen dags för tandborstning och toalettbesök innan busungarna ar tvugna att krypa ner i sina sängar och få lite sömn så de orkar med lite bus även imorgon.

Tror inte vi har några speciella planer alls. Jag funderar på att ta med barnen ut på en långpromenad (eller cykel för deras del) om det är bra väder. Annars är det nog spel som gäller iaf en del av dagen. En tjejkompis kommer även förbi på en kopp kaffe imorgon, mysigt.

Ja jag ska ta och fundera lite på nya aktiviteter och lekar till barngymnastiken innan jag somnar, vilket lär bli ganska snart.

Natti natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar