tisdag 9 augusti 2011

tillbaka igen...

... efter nån vecka eller 2:s frånvaro från bloggen är jag återigen tillbaka, tog mig ett liteet break då jag har haft en hel del att göra samt helt enkelt inte orkat med att ens skriva om min inte alltför händelserika vardag. Inte särskilt mkt har väl hänt som är intressant att skriva om här förutom min "30-årsfest". På torsdag råkar det ju vara som som så att jag fyller det jämna och fina talet 30!!!

Det stör mig inte särskilt mycket egentligen, kan mest känna lite panik över var i hela friden tiden tar vägen, men det är väl så. Det är på barnen man ser att man blir äldre... Jo 30-årsfest var det ju... på dagen dök makens familj upp och vi fikade samt snackade massa strunt under tiden de var här. Jag fick ett presentkort på Andtfolks hudvård tror ajg det hette... blir kanon, jag älskar ju sånt där  men tar mig sällan råd till det.

Av min kära make, pappa och en hel hög med underbara vänner fick jag en kitchenAid... köksassisten. Det passade mig alldeles utmärkt... skulle tro att den jag ärvde av på den avlidna fader när han gick bort har gjort sitt, trro den är sedan 1981 eller så ;)

Min syster, mamma, bröder, mostrar och kusiner med respektive och barn har samlat ihop så att jag den 14 augusti skall få en massa underbara behandlingar och mys på färna spa.. detta tillsammans med mamma, syrran och svägerskan. Mysigt värre blir det.

Min syster är ju således hemma i Sverige igen vilket är en av anledningarna till varför bloggen inte har uppdaterats, hon får ju en del info om vad jag gör, tycker och tänker här (ganska ofta är jag övertygad om att hon känner  ig så bra att hon förstår att läsa mellan raderna om det jag skriver och på så sätt får hon mer info än andra).

Imorgon fyller vår son 6 år... hallå!!!! Han var alldeles nyss en liten liten bebis, det är jag övertygaf om. Eller i vilket fall känns det som att det inte alls var så länge sedan. Av oss får han dessa väldigt efterlängtade transformers...det roliga är ju att jag själv tittade på det på film när jag var liten.Lego brukar alltid uppskattas av hon om och både måndag och tisdag har vi suttit i flera timmar vid legohögen för att hinna bygga ihop det mesta av allt trasigt lego till imorgon så att alla ser vad han har. Han är speciellt stolt över den stora brandbåten han själv har sparat ihop till.

Nu ikväll kände jag att jag höll på att få lite panik, har knappt rört på mig sedan den 5:e, när det nu var... hmm... i fredags måste det ha varit. Jag känner oftast hur hela jag håller på att krypa ur skinnet när det blir så och mycket riktgit. Nu ikväll tog jag en lagom tur på cykeln för att röra lite på mig, och förhoppningsvis blir det lite Carmen Elektra med Carro imorgon kväll, det beror väl så klart på hur sent det blir imorgon när prinsen har blivit färdigfirad för dagen.

Nej nu ska jag ta och slå igen mina små blå och invänta morgondagen som jag hoppas blir solig och skön så vi kan fika ute på altan när farmor Kerstin kommer förbi på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar