lördag 13 augusti 2011

6-årskalas!!!

Vilken dag... hehe. Ställde klockan på 8 eftersom kl 11 så skulle dagens 6-årskalas börja.
Kl. 10:10 vaknar jag av att syrran ringer, ojojoj vad snabbt jag kom ur sängen.

Vid kl 11 ramlade första barnet in och timmarna gick snabbt. Johannes fick en massa lego, en pistol och massa bra leksaker. Han blev kanon nöjd med allt. Vi började kalaset med lite korv med bröd, brukar uppskattas av de flesta barn, och så även idag. En lekstund fram till att fikat serverades blev det. Glassbomb med kolasås, chokladsås, mashmallows (elelr hru det stavas), rån och chokladfingrar... till detta fanns även muffins och chokladbollar. Tror jag vågar påstå att barnen var rätt nöjda med fikat med, åtminstone lät det så. :-)

Jag är ruskigt imponerad över hur det såg ut när alla barn hade åkt hem. Tror jag plockade upp 5 saker ute i trädgården efter dem, annars hade de lagt tillbaka det mesta. Skönt tycker jag, även fast jag hade räknat med att plocka en väldig massa saker efter kalaset. Efter att alla hade åkt hem gick prinsessan över till granntjejen och jag och Johannes började bygga ihop allt lego. Så vi har byggt en hel del kan jag säga.

Maken har varit och fiskat sedan kl halv 11 imorse men är nu på väg hemåt igen. Då skall jag och Carro ut på inlines, antagligen/förhoppningsvis till Ströbohög och tillbaka hem igen, det blir ungefär 2,2 mil. Såååå skönt är det!!!

När vi kommer tillbaka är antagligen grannen här och så ska vi äta lite tillsammans och umgås lite. Skötna tt bara vara några stycken så där ibland med, även om jag oftast älskar att ha folk omkring mig, så får till slut även jag nog ;)

Imorgon är det Färna Spa som gäller för mig, mamma, syrran och Sandra K... ska bli underbart skönt kan jag säga...

Nej nu skall jag ta och klä på mig träningskläderna och göra mig klar för ett varmt pass på inlines :)

Massor av kramar till alla er underbara människor där ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar