söndag 28 augusti 2011

fullspäckad helg...

ojojoj, denna helgen har varit ganska så intensiv, men roligt har jag haft.

I fredags efter jobbet orkade vi helt ärligt inte laga mat så ungarna fick i sig en varsin hemmagjord
pirog från frysen och jag och D var inte alls hungriga så vi struntade i mat helt. Pallrade oss ut till Ds föräldrar och fikade och umgicks lite. Väl där så gav jag mig faktiskt på godisskålen lite grann, inte alls särskilt många godisar slank ner, dock åt jag ju en bit kladdkaka på jobbet tidigare under eftermiddagsfikat.

Lördagen var totalt fullspäckad, vi började med att fira mamma hemma hos henne på förmiddagen, storebror med söner var också där och jag var ruskigt sur och tvär hela förmiddagen, tog ett bra tag inna jag kom på varför... jag kände mig bakis!!!!! Jag var helt enkelt sockerbakis, skrämmande anser jag... att lite socker kan få en att må så dåligt bara för att jag har hållit mig borta från det ett tag nu.

Direkt efter att vi firat mamma så styrde vi bilen mot Arboga och I's dop... var ett kort och bra dop med de som alltid, underbara föräldrarna S & A. Efteråt blev det fika hos dem men med mitt dåliga mående i bakhuvudet, (plus det faktum att jag redan smakat på mammas tårta under) gav jag sjutton i kakfatet och höll mig till kaffet, vilken även en annan tjej gjorde, hon hade nämligen råkat ut för precis samma sak som mig, alöltså blivit sockerbakis, lite tidigare i sommar. Efter fikat var vi en hel del som blev kvar för kvällens grillkväll... och den var helt otroligt härlig. Det var längesedan jag skrattade så mycket som under gårdagen, jag trodde faktiskt att jag skulle ha träningsvärk i magen idag, men icke sa nicke :) lite magmuskler kanske jag har skaffat mig iaf.

Dagen har varit lugn, barnen var hos farmor och farfar medan jag och maken storhandlade, de var inte alls sugna på att följa med oss och göra det idag. De har lekt med lite kompisar under eftermiddagen och själv har jag jobbat lite, läst en del och mest vilat hela dagen... har känt mig konstig hela helgen men inte dålig, mest konstig i kroppen och slut och genomsvettig så fort jag har gjort nåt. Imrose när jag åt frukost så vart jag genomsvettig bara av att sitta vid köksbordet... konstigt tycker jag...

Nej nu ska jag lägga mig och läsa lite vettig studentlitteratur så jag kommer in i kursen som jag äntligen har gett mig sjutton på att slutföra denna gång...

Önskar er en god natt och en trevlig morgondag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar