söndag 3 april 2011

Helgen gick fort!

Hur kan det komma sig att helgerna går så fort? Veckorna går visserligen ruskigt fort de med för det mesta men men... lite mera ledighet skulle inte sitta fel (säger jag som snart skall vara ledig en vecka). Det ska bli så skönt och roligt att umgås (läs shoppa och träna) med syrran och hela hennes underbara familj.

I fredags var jag ganska så mör när jag kom hem från jobbet. Det är fullt upp med bokslut så det räknas och räknas och räknas, extra mkt denna månad. Men iaf så kom svärföräldrarna ner och vi grillade, tittade på så ska det låta samt spelade lite kort innan de åkte hemåt igen.

Vår helg har utäver fredagen bestått av kalas i lördags från halv 2 och framåt. Vi kom hem strax efter kl 19 eftersom vi och kusinen Malin med döttrar gjorde oss sällskap till nya restaurangen Chili Nam Nam. Det var väldigt god mat så där äter jag väldigt gärna igen. Det var en riktigt mysig dag då jag tom fick mitt bebisbehov tillfredställt, lillkusinens dotter var där så då gäller det att passa på... ;) jag har ju gjort mitt så hos oss får det vara bra med småbarn nu.

Idag klev vi upp vid halv 10 och jag gjorde frukost till familjen. Sedan övertalade jag (eller rättare sagt beordrade) min familj att klä på sig och följa med ut så jag och maken promenerade medan barnen cyklade ner till ICA och handlade lite. På vägen ringde mamma och ville ha besök så vi tog en tur dit på eftermiddagen och fick både mat och fika, kanongott var det. Vid kl 16 var det bara att kasta oss i bilen och styra hemåt för vid 17:15 träffade jag grannen och vi tog sällskap till veckans Core-pass. Jag blev återigen förvänad över hur mycket musklar jag faktiskt har i kroppen, en hel del visserligen oanvända fram till att jag började på core men ändå ;)

Jag kom hem till en familj där barnen redan hade lagt sig, så jag bara pussade dem god natt och fortsatte ner till crosstrainern i källaren för ett 20 minuters pass på den för att träna lite kondis... det var ruskigt jobbigt kan tilläggas. Jag och maken gjorde sällskap vid köksbordet och tog oss en smörgås och en kopp kaffe medan vi spelade några omgångar kort. Nu har vi pallrat oss in i sängen och det är dags att säga god natt för idag. Jag laddar för veckan som kommer, den innheåller både revisorer och en resa ner till Göteborg för att fira svågern som blir 30 år snart...

God natt, sov gott och ha en trevlig morgondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar