lördag 23 april 2011

Har en ljuvlig semester!!!!

Vi har en ljuvlig semester. Som jag sade tidigare så har vi ju varit på Legoland i Windsor en hel dag. Igår var vi iväg ut till en park och promenerade i "skogen" ett tag. Åt mjukglass, drack kaffe och lekte kurrangömma med barnen. De resterande gästerna i parken trodde nog vi var helt galna som kröp ihop bakom buskar och snår... hahaha.

Vi tog hem Indisk Take away igår kväll och det var rusktigt gott. Det var första gången jag åt Indiskt men absolut inte sista.

Sonen har fått ett Nintendo DS av sina kusiner. De har nya så J fick ett av deras gamla. Han är överlycklig och vi var in och köpte några spel till som har svenk text, visserligen kan han inte läsa ännu men han ska ju snart börja skolan och lär sig väl. Sedan fick han ett spel till som Sam inte kunde byta in och det spelar han hela tiden, när de inte är ute i trädgården och leker då så klart.

Det är så roligt att se barnen tillsammans. De lär varandra så otroligt mycket. Mina barn börjar fånga upp fler och fler engelska ord och syrrans barn fler och fler svenska. De förstår varandra hur bra som helst.

Jag köpte ju nya skor att han på coreträningen hemma så just nu sitter jag med dem på, de var lite tajta så jag hoppas att de skall töja ut sig lite, storleken större var tyvärr alldeles för stor så de blidde dessa fast de var liite trånga.

Syrran är just nu och skjutsar sin make till tåget. Han skall iväg och åka skidor över alperna eller nåt sånt, galna karl!! När hon kommer tillbaka skall vi pallra oss ner på stan en sväng, jag skall köpa den handväskan jag såg men inte köpte i onsdags, ska hitta en födelsedagspresent till Hanna som fyller i maj, samt försöka hitta mors dags-presenter till min och makens mödrar, om jag inte har helt fel så är det väl mors dag i maj nån gång i Sverige. Ska även se om jag kan köpa en väska till sonens DS, inge kul om han tappar det i backen direkt.

Vid halv 9 imorse, Engelsk tid, var det påskäggsjakt i trädgården. Idag fick barnen de svenska påskäggen och imorgon de engelska...

Nej jag skall ta och gå och ta mig en kopp te innan syrran är tillbaka.

Kram på er  & Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar