torsdag 6 december 2018

Snart helg

Torsdag och den här tjejen har varit ordentligt trött idag. Sover som en kratta igen. Sover oroligt, vaknar väldigt lätt och drömmer nog en hel del. Vissa saker jag drömt kommer jag ihåg, det mesta av det är minnen, situationer och samtal jag varit med om som jag återupplever. 

Ingenting i mitt liv är längre ”som det brukar”. Jag har inte ens lyckats med det lilla att göra klart godisbordet till första advent, det som varit en av de traditioner jag hållit som hårdast i förut. Med den sorten jag gjorde idag så har jag väl gjort klart 4 av de 15 sorterna jag brukar ha på godisbordet. Däremot fick jag nog av att vänta på den nya ytterdörren innan jag adventspyntade i kök och vardagsrum så stakarna där åkte upp idag. Vore ju trevligt om det finns nån julkänsla när barnen kommer hem.

Ligger i sängen och tittar på tavlan jag fick när vi var hos Anna över påsken, ”Some days I need the music, and some days I need the lyrics”. Så som jag lyssnat på musik detta året... jag älskar att lyssna på musik, gärna på hög volym (funkar sisådär i lägenheten). Jag älskade att sjunga och dansa, gjorde det jämt förr...

Det här att tänka tillbaka. Vissa minnen får mig att le, andra får mig att gråta. Vissa minnen får mig att göra både och. 

I början av april var vi i Mora. Det var dags för dotterns stora brottartävling. Helgen var lika trevlig som vanligt när man umgås med det där gänget. Middag med de andra föräldrarna lagom när vi kommit fram och checkat in, brottning hela lördagen, lite umgänge och skitsnack på kvällarna med de andra föräldrarna, mer brottning och sen dags för hemgång på söndagen. 

Veckan efter var det dags att åka uppåt. Känslan när vi var framme hos A&F i påskas. Att efter alla samtal äntligen få träffas och kramas och prata ”på riktigt” igen, då hade vi ju inte setts sedan mellandagarna. 
Att vara ute, att umgås, åka skoter (det var en ny erfarenhet för mig). Vi var på fisketävling, vi tog det lugnt, satt i solen på altan och tog en cider och var på Pinchos en kväll och åt. 
Känslan när vi sen kom hem igen, helt underbar. 

Mars och april är alltid lite fullspäckade månader, med årsmöte i föreningen, årsbokslut och revision på jobbet och innan allt det där var det den 1:a mars dags för mig att flytta till lägenhet. För några dagar sedan va det alltså 9 månader sen flyttlasset gick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar