söndag 23 december 2018

Dagen före

Så är det snart julafton igen. Vaknade tidigt idag så har fått en del gjort 😊.

Granen står i vardagsrummet och väntar på att barnen ska komma hem. Då ska den kläs och paketen skall läggas under den.

När jag och E släpade hem granen från OK, (japp jag köpte en gran, körde den enkla varianten) så sa jag att det är egentligen konstigt vilka små detaljer som kan göra att man tänker på en specifik person.

När vi gick hem med granen stod en företagsbil vid min besöksparkering som fick mig att tänka på A, när jag tvättar bilen eller när jag som nu sitter i soffan i stugan och lyssnar på brasan som sprakar så mysigt så smyger sig tankarna gärna till honom. Det kanske alltid kommer vara så, att vissa detaljer gör att tankarna hamnar på en viss person.

Varje gång jag ser Fagersta taxi (händer förvånandsvärt ofta faktiskt) så tänker jag till exempel på pappas Roger. Hur många gånger kom han inte med taxi från Fagersta för att ta en grogg eller två med pappa på hans altan. Jag är övertygad om att ni två tokar är tillsammans däruppe, och jag hoppas ni njuter av julen tillsammans, troligtvis med några stadiga whiskey 💞.

Vissa låtar sammankopplar jag med vissa personer. En låt sen högstadiet får mig att skratta och tänka på en kompis från den tiden, händerna mot himlen får mig att tänka på Andrea, bumbibjörnarna får mig att tänka på Anna och det är speciellt två låtar som betyder mycket för mig och som alltid kommer få mig att tänka på A, vissa dagar gör det mig ledsen att höra dem, andra dagar får dem mig att le. 

Det är väl så med minnen antar jag, vissa dagar är man känsligare än andra så då gör dem ondare än vanligt. Men alla dessa minnen, upplevelser och erfarenheterna gör mig ju till den jag är idag, både på gott och ont. 

Nehe nu är det dags att åka hemåt igen, syrran har varmvatten och ett liite varmare hus när hon kommer hem iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar