måndag 24 december 2018

Gott Nytt År

Gott Nytt År

Det har varit ett jävla år rent ut sagt. 
2018 går till historien som det sjukaste året jag varit med om och det innehöll den mest suspekta helg jag nånsin upplevt. 

Det har, milt sagt, varit ett turbulent år. 
Från att när året började, se framåt mot en ny gemensam framtid med en person, till att känna att man inte ens är värd vatten längre för samma person...

Så vad har 2018 innehållit för mig då? Jo under 2018 har jag separerat och skilt mig, varit tillsammans med A, flyttat från hus till lägenhet, blivit dumpad och försökt x antal gånger med A, pratat, skrattat och sovit med A, gråtit, legat sömnlös (alldeles för många nätter), lyssnat, diskuterat, resonerat, tittat på film, kört och åkt en massa bil. Bara alla våra timmar i bilen tillsammans skulle bli många blogginlägg, för att inte tala om alla dagar, kvällar och nätter vi har suttit och pratat, eller jag har lyssnat och vi har resonerat. 

Jag tror jag har sett mer av Sverige detta året med A än jag gjort nånsin förut. Karlstad, Göteborg och Umeå har jag redan skrivit om, en sommarkväll hamnade vi i Falun, en annan kväll blev det en promenad i Västerås. Vi har varit i Mora, jag har sett mer av skog och mark än på många många år, för att inte tala om alla fina sjöar och vattendrag jag fått se och upplevt under detta året. Vår natur är helt fantastisk, oavsett om man upplever den till fots eller på en fyrhjuling. 

2018 är året då jag för första gången på en massa år varit ut på isen, mina barn fick tom testa att köra bil på isen, det pratar de om fortfarande ibland. Jag har varit med och kollat på crosskart, jag har ju tom suttit i den när vi var i Eskilstuna ☺️. Jag har suttit och njutit i solen medan A kört på isen, barnen och jag var ut och tittade när han körde på sjön här i närheten, barnen drog varandra på snowracer efter fyrhjulingen och jag har åkt skoter för första gången. Många nya upplevelser och känslor har det varit detta året. 

Vad har vi mer gjort detta året då.
Skara Sommarland fick sig ett besök i början av augusti, det var en helt underbar dag med sol, bad och karuseller. 
Det har varit fotboll, innebandy och brottning i omgångar, jag har rensat ogräs, och jag har promenerat.

Jag och E har gått gått och gått, många mil och många samtal har det blivit, vad skulle jag gjort utan dig detta året vännen 💞.

Hejdå 2018




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar