söndag 12 februari 2012

Familjesöndag

Det är vad vi har haft idag. Började dagen med en mysig frukost, jag gjorde scones och ropade sedan barnen till bords.

Sedan var vi tyvärr illa tvugna att sanera huest litegrann. Dammsugaren och H2O-moppen togs fram och användes ordentligt. Toaletterna rengjordes och tvätten viktes ihop och lades in i garderoberna.

Jag har ju inte varit på topp direkt med efter fredagens "nära-att-svimma-attack" eller vad man ska kalla det så har jag tagit det ganska lugnt och känt efter så att jag känner mig ok innan jag gjort nåt. Sagt och gjort så var vi som sagt illa tvugna att ta tag i hemmet i föremiddags. Men deet går fort om man är två som hjälps åt.

Sedan ringde vi T och hans dotter och kollade om de ville med till kommunalbadet och åka pulka och grilla korv. Det gjrodes iordning fika och inhandlades korv med bröd och sedan for vi iväg. Det är ju bra mysigt med en sån dag, speciellt som solen sken och det inte var särskilt kallt i övrigt ute. En perfekt utedag alltså!!

Vi fortsatte vidare hem till T efter att ha varit hem och plockat upp all packning och fika. Hos T dracks det kaffe och snackades skit ett tag innan jag sprang iväg till Coren. Efter träningen, som för övrigt var helt kanonskön idag och gjorde mig helt genomsvettig, så sprang jag hem igen och åt lite mat och slängde in en nötstek i ugnen under tiden jag gjorde klart den sista inlämningsuppgiften till logistikkursen. Steken blev helt kanon måste jag säga, den godaste steken jag gjort på länge.

Nu bloggar jag som ni ju märker och ska snart kliva in i duschen och sedan göra min klar för läggdags. Läsa lite innan jag somnar kanske.

Imorgon är det dags för jobb igen och sedan leda barngymnastiken. Det är mysigt med alla de små förväntansfulla barnen som älskar att gå på gymnastik.

Måste nog säga att jag har haft en i överlag skön helg med mycket familj och familjemys!
Precis som en bra helg ska vara med andra ord.

Kram och God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar