lördag 11 februari 2012

Melodifestival-lördag & Ekonomimall!!

Då var det således dags igen. Melodifestivalen har dragit igång och det är dags för delfinal 2.
Förra veckan höll jag på att få spel på de flesta låtarna. Jag vet inte riktigt om jag kan hålla
med om att det var bättre förr, iaf inte när det kommer till melodifestivalen.

Men men, det skapar i alla fall diskussioner må jag säga. Men veckans bidrag var väl rätt ok.
Satt visserligen med lite annat under tiden men lyssna kan man ju göra ändå.

Jag satt med min ekonomimall som jag har gjort för att hålla koll på min familjs ekonomi.
Nu reviderade jag den lite genom att lägga in olika kategorier. Boende, fritid, hushåll och lite sånt.

Det är otroligt så hälsosamt det är att kolla över sin ekonomi då och då. Det är otroligt vad pengar man lägger på egentligen helt onödiga saker. Alla borde ha en liknande översikt på sin ekonomi. Så man ser vart sjutton pengarna tar vägen. Speciellt om de inte alltid räcker till riktigt. När jag studerade och min man hade ett anant arbete, så tjänade vi tillsammans det en av oss har idag, och det gick ju runt på något sätt.

Det gäller bara att tänka lite extra innan man handlar en massa onödigt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar