torsdag 3 maj 2012

Njuter för fullt av solen

Oj vad dagvill jag har varit denna vecka. För mig är det bara tisdag idag, men jag är väldigt glad för att det är fredag imorgon. Är lite seg och virrig känner jag ;)

Igår tog jag och barnen det lugnt. Vi åt upp de korv med bröd som fanns kvar sedan tisdagen då vi hade min kusins son här för bus hela dagen :) I tisdags höll jag på i trädgården och plockade upp skräp, sten som jag inte vill ha liggandes utan vill ha gräsmatta istället osv. Maken lånade en jordfräs av kusinens sambo ( TACK SÅ MYCKET FÖR DET R!!!) Vi har ju letat rätt länge efter en men äntligen fick vi tag i att låna en. Kusinerna och moster var här på lite kaffe/latte, alltid trevligt!

Igår jobbade jag som vanligt och sedan spelade jag och J badminton innan han gjorde läsläxan och gick och la sig. N lekte med E under tiden men kom hem till 18:30 för att hinna duscha och så innan läggdags.

Idag kom larminstallatören och satte in larm här hemma. Det känns skönt. Tycker det är obehagligt att vara själv hemma och sova, får en obehagskänsla då och då. Inte gör det saken bättre att jag gillar CSI, Criminal Minds och såna serier samtidigt som jag är mörkrädd... hehe. Men nu kan jag förhoppningsvis känna mig lite tryggare. När jag väl kom till jobbet var det full fart hela dagen. Är alldeles vimsig med allt som skall hinnas med och hinnas göras klart innan kl 14 imorgon. Men det ordnar sig, det brukar det göra. Vi hjälper varandra så mycket vi kan.

Efter jobbet åkte vi till barnens farmor och farfar för att få lite hjälp med Js bromsar på cykeln. Sedan fick jag barnvakt en sväng så jag kunde passa på att ta en kort löpvända för att se hur det kändes efter att jag har varit sjuk. Kändes att jag inte har sprungit många kilometer på ett tag kan jag säga :( Blir att ligga i hårdträning fram till vårruset. Hade sonen som cyklade brevid mig när jag sprang och det gick väl sådär. Han var trött men ville ändå med, men duktigt gjort av honom att cykla hela vägen iaf. Man måste imponeras av envisheten han har när han vill (även om vi blev osams en sväng på kuppen).  ;)

Nu när vi kom hem fick J prova att larma av, han blev lite nervös tror jag, men det är lika bra att de lär sig lite hur det fungerar. N ska få prova imorgon eller iaf nästa gång jag och barnen larmar av.

Nu är det kolla mailen, ta en dusch och sedan vila lite som gäller. Dricka lite vatten för det har blivit dåligt med det idag.

Jag hoppas att det fina vädreet håller i sig, tänkte att jag skulel öva cykling med lilltova imorgon i sånt fall och låta sonen öva lite mer på det där med att bromsa cykeln.

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar