tisdag 22 maj 2012

Fullspäckad vecka...

Denna vecka är inte att leka med... tur att barngymnastiken har tagit sommaruppehåll, vet inte annars hur jag skulle ha fått ihop allt. Igår var jag i Västerås och sprang Vårruset. Gick bra enligt mina egna åsikter iaf. 28:29, vilket är ca 40sek snabbare än förra året, så jag är nöjd.

Kom lagom hem igår och fick kasta i mig lite mat och förbereda sonens lilla matsäck till idag när de skulle springa vårruset på skolan samt plockade fram kläder och grejer till dottern som skulle med förskolan till Busborgen.

Idag kom vi hem vid tjugo i fem på eftermiddagen, samlade ihop ungarna, sa hej till farmor som skulle passa N medan jag skulle på Zumba. J skulle ha obligatoriska aktiviteter med skolan mellan 17 och 19 så det var bara att gå dit med honom. Hämtade upp honom på vägen hem från Zumban och kokade lite pasta till honom eftersom han inte blivit mätt på 3 korvar med bröd sa han... jaja.

Sedan var det duschning av 2 trötta barn och så J som skulle göra läsläxan innan han lades i sängen.
När barnen äntligen låg i sängen var det dags för mig att äta lite, plocka undan och slå på både tvätt och diskmaskin. Väntar på att vika tvätt innan jag lägger mig nu. Har gått igenom alla kommande aktiviteter som är i skola, fritids och/eller förskolan. Det är en hel del som händer innan sommarlovet. Det är Tuna Udde, tio-kamp och massa annat kul. Gäller bara att hålla koll på dagarna och skicka med matsäck när det behövs, och för en förvirrad mamma med massor av tankar som far runt i huvudet är det inte det lättaste just nu. Men det ordnar sig säkert, precis som det mesta brukar göra.

Håller jag bara koll i kontaktboken och veckobrevet så får man ju reda på allt och får planera efter det.

Tror jag ska lägga mig på spikmattan idag, kan behövas med min rygg idag. Den vill inte alls vara med längre utan låser sig till och från på vänster sida. Det är tur att jag har en massage inbokad imorgon kl 16 hos Anne på Muskelservice här i Kolsva. Hon gör underverk med min nacke, mina axlar och rygg.

Natti natt på er.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar