söndag 22 maj 2011

Helgen är redan över...

vad fort de går, helgerna. Jo visserligen går veckorna väldigt fort också men helgerna är ännu värre.
Men jag börjar från början. Har ju inte orkat blogga på ett tag så för det första, om jag inte har nämnt det så klarade jag delmål 1 & 2 på vårruset!!!! Sprang de hela 5 km och gjorde det på 29 min och  12 sek. Jag är otroligt stolt över mig själv och var just efteråt otroligt taggad för att ge mig i kast med tjejmilen... dock e jag numera inte alls så taggad. Tappade orken totalt efter i tisdags (vårruset) och har bara slappat. Skall ta tag i saker och ting igen och ringa sjukgymnasten angående mina knän som krånglar så fort jag springer.

Resten av vecka var det mest arbete som gällde men fredagen avslutades med picknick i trädgården men barnen och deras en tjejkompis som bor granne med oss medan hennes pappa och Daniel tog en öl och snackade skit. Så ska det låta åkte på tvn kl 20, precis som vanligt och sedan fortsatte vi snacka skit med grannarna fram till halv 10 när de drog sig hemåt. Barnen var nöjda och hade busat av sig ordentligt och vaknade inte förään vid 8 tiden på lördag morgon. Lördag förmiddag bjöd inte på särskilt mycket. Vi tog det mest lugnt tror jag innan vi lämnade av barnen vid farmor och farfar vid 4 tiden. Kvällen bjöd på 2 bionbesök med vännerna. Pirates of the carribbeansom var så där. Den var ingen höjdare alls om man jämför med film nummer 2: Fast Five med Vin Diesel och Paul Walker. Ruskigt bra film, den rekommenderas varmt!!

Idag har det varit full fart sedan lunch. Hämtat barn, varit på 20-årsfika, fått besök av kusinen med son, mamma, storebror med barn och så pappa Bosse som ville ha lite fakturerat innan han åkte i väg på nattjobb i Stockholm.

Nu tackar jag för mig, säger god natt och önskar er alla en trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar