söndag 16 oktober 2011

Kryddparty

Har idag haft kryddparty här hemma. Eftersom att jag är jag så har jag ju alltid en massa fika efteråt fastän man i detta fallet inte behöver ha det.... men jag gillar ju att fika och jag älskar att ha folk omkring mig att snacka skit med.
Handlade dippkryddor och kött- samt grönsaksbuljong. Dessa används flitigt hemma hos oss kan jag säga. För att inte tala om den underbara löksoppan som vi använder när vi gör köttbullar. Ungarna märker inte att det är lök i maten men vi får den goda löksmaken. Kanonbra lösning :)

Efter kryddpartyt kom lillebror Robert och hans fästmö på besök. Därför blev det ingen core idag tyvärr :( tråkigt men vi ses så sällan så dem fick gå före. Vi tillhandahöll mat till dem då de har rivit ut sitt kök och det gör det ju lite mera omständigt att laga mat :) Fisk blev det. Kanongott.

På eftermiddagen började en vidrig huvudvärk komma krypande. Den har irriterat mig ganska ordentligt nu ikväll och den går från pannan och ner mot ögonen och näsan. Har haft halsont också i veckan och känt av det ytterst lite idag. Men huvudvärken håller i sig och trycker ordentligt på ögonen nu känns det som. Skall väldigt snart krypa till kojs och hoppas på att de n har gett sig när jag vaknar imorgon bitti. Måste verkligen komma ihåg att ringa kiropraktorn/sjukgymnsten Johan i Hallsta om en tid så jag får ordning på både ryggen och nacken igen. På onsdag är det massage så då lindras den ju ganska mkt redan då, så får jag nog vänta nån vecka på en tid hos Johan.

Måste tyvärr även ringa sjukvärden och se när de har planerat in min årliga provtagning, känns obehagligt att det gått så lång tid som 10 månader sedan sista kollen.

Har kurerat mig med lite te nu så nu ger jag upp för idag och ska försöka samla lite krafter inför morgondagen. Har kladdkaka kvar som jag tänkte ta med mig till mina underbara arbetskamrater jag har. De hjälper mig med bilen när det är något jag funderar över. De är underbara helt enkelt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar