torsdag 21 maj 2020

Sol, hemmamys & tid

Vilken ljuvlig dag det har varit đŸ˜Š
Började morgonen med tvĂ€ttstuga, kaffe och mys med ❤. Bara tanken fĂ„r mig att le 😍.

Vid lunchtid förpassade sig jag och E till VÀsterÄs. Inköp av en varsin plocksallad och ivÀg för att gÄ en promenad och snacka lite skit. Idag Ät vi lunch med en fantastisk utsikt innan vi tog vÄr promenad. Vi gör sÄdÀr E och jag. FÄr för oss att hitta pÄ nÄt tillsammans eller bara Äka nÄnstans och ta en promenad tillsammans.

VÀl hemma sÄ blev det en dusch, fotbad, ansiktsmask, nagelfix och soffhÀng till Netflix. Jag tittade klart pÄ filmen jag pÄbörjade förra veckan och tittade klart pÄ den jag började titta pÄ igÄr kvÀll innan jag Äkte och hade soff- och filmmys.

Tiden gÄr, om inte annars sÄ blev det tydligt igÄr nÀr det var pappas födelsedag. Han skulle fyllt 66 Är, det var alltsÄ 13,5 Är sedan han dog. Idag Àr det alltsÄ 13 Är 6 mÄnader och 5 dagar sedan jag kramade honom för sista gÄngen, och ÀndÄ kan det ibland kÀnnas som det var igÄr.

Ibland Ă€r det svĂ„rt att sĂ€tta ord pĂ„ hur jag kĂ€nner kring livet just nu. Min tacksamhet, min oro, mina drömmar, mina kĂ€nslor och min framtidstro. Det Ă€r mĂ„nga tankar som just nu snurrar i mitt huvud 💕.

Den otroliga rastlöshet jag kÀnt under lÄng tid börjar lÀgga sig, jag har hittat en ro i kroppen som göra att jag kan ligga i soffan en kvÀll eller tvÄ, trÀna för att jag vill och mÄr bra av det, inte för att fly. Livet handlar om balans, att njuta av vad det har att erbjuda och att hÄlla fast vid lyckan nÀr du hittar den och njuta av den.

Det hÀr blev ett inlÀgg som jag inte riktigt tÀnkt mig, men som sagt, saker och ting blir inte alltid som man tÀnkt sig.

Trevlig kvÀll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar