tisdag 14 januari 2020

Tacksam

Idag är jag tacksam, över en hel del faktiskt.

Tacksam över att komma hem till ett hem som var tänt, dottern som är hemma, donandes inför helgen, hade gjort scones till mellis (fanns tydligen ingen mellis hemma så då får man fixa själv 😂) och gosade med hamstern.

Mysigt när de är så pass stora att de kan komma och gå lite som de vill. Hon stack iväg på träning, jag lagade mat, drack kaffe och har pluggat och haft tvn på i bakgrunden.

Jag la paniken över studierna åt sidan för nu, tänker lite att det är ju ingen som dör om det tar lite längre tid än jag tänkte från början.

Iaf idag känner jag att jag nog helt enkelt får acceptera att jag inte riktigt är där jag vill vara med motivation, lust och ork. Det finns annat i livet som är viktigare...och är väldigt tacksam över att jag känner så, även om känslan bara skulle hålla i sig idag 😊. Ett steg i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar