lördag 18 maj 2019

Sköna lördag!

En vanlig fredag på jobbet, med en lite mindre vanlig fredagkväll. Barnens pappa "lånade" dem för att åka och fira deras farmor. Min barnfredag blev således en så gott som barnfri kväll. Jag satte mig till slut, efter en massa krångel, på cykeln och tog en vända på 24 km med en massa motvind. Jag kom hem strax före sonen, dottern åkte redan tidigare till en kompis. Resten av kvällen hände inte så mycket. En lugn kväll hemma innan telefonen ringde på natten och jag fick vara chaufför 😊.

Lördagen började med en väckarklocka som ringde, bryggde en stor kanna kaffe som gjorde mig redo att ta tag i denna dagen. Sonen åkte bil medan jag valde att promenera till dagens match. En spännande match med likvärdigt motstånd bjöds det på idag, en rolig match att titta på. En promenad hem, bytte om och så tog vi med barnen in till stan och åt pizza. Ibland kan man inte annat än skratta åt de där tokiga ungarna 😂. Hem och bytte om, bokförde lite och sedan ut på en kombinerad promenad och joggingtur. Alltså jösses vilka tunga ben jag hade idag, tur det inte blev nåt Göteborgsvarv för mig. När jag kom hem var det dags att handla och hämta hem min minsta från kompisen. Väl tillbaka hemma igen passade jag på att tvätta två maskiner när jag såg att tvättstugan var ledig i två timmar, passade under tiden på att damma och dammsuga av hemmet vilket var väldigt välbehövligt. Ytterligare en joggingtur blev det till och från kaffet på LUL innan det var dags att pallra sig hem och göra lite mat. Efter maten fastnade jag här på sängen, Eurovision står på i bakgrunden, dottern ligger i soffan och sonen är på sitt rum.

Jag har sagt till sonen att om jag är vaken när det börjar regna ska jag gå ut på ytterligare en promenad bara för att det är så skönt med den friska luften som blir... men med tanke på att det, förutom att det spöregnar, också åskar för fullt så tror jag att jag reviderar det en aning 😟. Jag är ju sådär larvig när det kommer till åska och blixtar, tycker det är väldigt obehagligt trots att det en väldigt fin uppvisning på himlen. När pappa levde åkte jag alltid till honom när det åskade...och jag kan fortfarande, 12,5 år senare, sakna att sitta på den där altanen med honom kvällar som idag. Älskade pappa, efter alla dessa år är du fortfarande så otroligt saknad 💔.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar