söndag 31 mars 2019

Sommartid och 2019

Klockan är tillbaka på sommartid och 25% av 2019 har nu gått.
Jag började dagen med att åka på PK2s sista seriematch för den här säsongen. Det blev vinst vilket gör dem till serievinnare efter en lite väl spännande match.
Hem igen och tog en promenad med E innan jag åkte in till stan för att handla.
Med en oro i kroppen jag inte riktigt kunde skaka av mig och som inte försvann ens efter promenaden sköt jag upp handlingen lite till och åkte till vattnet istället. 
En promenad längs vattnet medan solen sken, doften av en nyligen tänd grill nådde mig när jag gick förbi och ljudet av vågornas skvalpande lugnade en del av oron och är som balsam för själen. Att se vårens första tussilago, att ligga på rygg på bryggan och titta upp på himlen och molnen, ljuvligt!
Efter att jag till slut handlat åkte jag hem och såg till att sysselsätta mig med att göra chokladbollar, laga mat och sen kom barnen hem. Började med att dricka kaffe med deras pappa, när han åkt såg vi till att få i oss lite mat och pratade lite om veckan som kommer, veckan som varit och vad som hänt i skolan och sånt. En liten veckouppdatering. 
Bakade lite och i samma veva kom jag på att jag ville mysa lite extra med mina älsklingar ikväll så jag bakade lite bröd. Nybakt bröd med marmelad och ost och så en kopp te på det, gott gott. Barnen busretades med varandra vid bordet och vi satt och pratade lite, allt från skoj till allvar. Jag frågade hur allt känns nu när det gått över ett år sen vi flyttade. Ns kommentar när vi nästan pratat klart, ”vi har gjort det här bra mamma”. Älskade ungar ❤️❤️. Min stora glädje och stolthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar