torsdag 29 december 2011

Julen som varit

Julen har kommit och gått, som vanligt gick det väldigt fort. Arbetade i tisdags igen, som 2 dagar ledigt och imorgon är det återigen dags att gå tillbaka till rutinerna, iaf för mig. Barnen blir hemma med pappa som inte har något att göra för tillfället.

Barnens jul var kanon. De var sååå nöjda med allting. J fick ett nytt DSi och N fick hans gamla. J ficck super mario bros till sitt och N fick 2 typiska "tjejspel" om man ska kalla dem så. J skulle nog inte ens överväga att sätta i dem i sitt DS iaf ;)

Julafton började hos storebror i Skultuna, lika mysigt som vanligt. Släkten s senaste tillskott med föräldrar var också där och mös innan de stack vidare, precis som andra lillebror med sambo och fasters lilla prins. Julklappsbyte och mat i massor. Barnen var så nöjda med ritsaker, glitter, lego, spel och jag vet itne allt vad de fick.

Vid halv 3 åkte vi vidare mot Busta och Dannes föräldrar. Lika mysigt där med mat, julklappar och skitsnack. Dock märktes det att Daniels bror med sambo saknades. De firade julen i Gbg i år. Vi är ju vana att han är med men det är klart att det ändras nu när han är sambo och allt.

Juldagen spenderades hos släkten i Bålsta. Vi träffas alldeles för sällan men det är alltid trevligt när vi kommer till skott och gör det. Mat och skitsnack och uppdatering om vad som har hänt i släkten sedan man sågs sist.

Den 27: kom syrran med familj hem från England så dagarna sedan dess har spenderats i deras stuga. Lika trevligt som alltid. Jag fick en tröja som syrran inte ville ha längre, jag har suktat sååå länge efter den tröjan, sedan hon köpte den faktistk. Så jag e kanonnöjd. Sedan så hade hon mig att handla till på julklappsbytet så jag fick skönaste innetofflorna (hon vet att jag jämt fryser om fötterna hon), yogabyxor (helt otroligt skönt) och en låda med lite kroppsvård. Underbara syster yster. Kunde omöjligt ha en bättre syster än jag har, trots att hon bor så långt bort.

Nej nu börjar nog snart barnen be efter lite kvällsmat så det är väl dags att börja med den...

Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar