tisdag 11 februari 2020

Ta inte morgondagen för given

Scrollande på facebook lite nu ikväll och jag stannar till vid en bild med texten 

”Life is short.
Break the rules
forgive quickly,
kiss slowly,
love truly,
laugh uncontrollably,
and never regret 
anything that made you smile”

Och just nu ikväll behövde jag nog bli påmind om att livet är kort. Att man inte ska skjuta upp saker. Jag blev påmind om att ibland ska man ta chansen när man får den. Jag kanske inte ska tänka så mycket utan helt enkelt skicka det där meddelandet, gå på den där dejten eller söka det där jobbet. 
Istället för att fundera över allt som skulle kunna gå fel så kanske jag helt enkelt behöver lära mig att tänka på hur bra det skulle kunna bli.

Njut av livet och nuet, berätta om du tycker om någon, en dag kan det vara för sent ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar