lördag 8 februari 2020

Livet förändras ständigt

Låg igår kväll mest under täcket i soffan och tittade på film på Netflix. Mådde lite som en kratta enkelt förklarat, man kan ju undra när jag ska lära mig... Orkade göra mat åt tre fnittriga tjejer men det var ungefär det jag klarade av att göra efter jobbet 🤒 

Dagens kalasande är avklarat, sonen är hos bästa vännen, dottern är halvseg efter gårdagen och ligger under täcket och glor på Netflix på sitt rum.

Jag sitter i soffan med en kopp te och pluggar medan jag väntar på att det ska bli min tur i tvättstugan. Jag läser och reflekterar, googlar, läser och funderar lite till och skriver litegrann om vartannat. 

Tittar upp och ler åt bilderna från Google Foto som rullar runt på tvn som står på. Bilder från semestern i Italien, från när jag och A var i Umeå 2018, på sjöar och vatten lite här och var runtom i landet, på när dottern hoppar studsmatta hos A, bilden som jag skickade till Jessika när jag och Erica var på Takida förra helgen, bilder på barnen, vår familj och alla de fina vänner vi har omkring oss.

Idag är en sån här kväll när jag då och då tänker tillbaka och reflekterar över allt det som hänt de senaste 27 månaderna. Ibland kan jag fråga mig själv vad fan som hände med mitt liv. Mycket har under den här tiden förändrats, vissa saker till det sämre, men mycket till det bättre. Dagar som idag när det känns som jag stått och stampat på samma ställe i evigheter, när det känns som att livet står på paus är det bra att se tillbaka på allt som hänt och förändrats på resans gång, inte minst jag själv.

En konstant trött, stressad och grinig mamma och fru har ersatts av en mamma som visserligen fortfarande är både stressad och har fullt upp ibland men som iallafall för det mesta är pigg och glad. Jag har oftast en viss balans i livet, inte alltid en bra balans men för det mesta en hanterbar balans. Numera berättar min kropp, och mitt humör om jag ska vara ärligt, direkt när jag inte prioriterat min sömn och återhämtning som jag borde, misstänker att det är en tråkig följd av 2018...

2020 har iallafall startat bra och jag är på nåt sätt tacksam över allt jag lärt mig om mig själv på vägen. Jag tror på att man träffar människor av en anledning, vissa för att de ska lära dig en läxa, vissa stannar och vissa går, men du lär dig nåt av alla...

Justja, plugga var det ju jag skulle göra 🙃 denna sköna lördagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar