tisdag 29 oktober 2019

Höstlov

Vaknade strax efter 6, klev upp och tog mig en kaffe, kollade mailen och donade lite med den. Började lite smått med inlämningsuppgift 3 som ska vara klar snart, men tröttnade rätt snart på det så klädde på mig och gick ut i snön. 

Två snölyktor blev det innan jag gick in igen ☺️☃️ Det var bara jag och tystnaden ute, de andra i huset sov fortfarande. Snön yrde omkring mig medan jag gjorde mina snöbollar. Lyktorna blev inte särskilt snygga men än så länge håller dem iaf ihop. Får se om de står kvar ikväll när det är dags att tända dem 😏.


Anna vaknade vid 8 så vi klädde på oss och förpassade oss ut på den där milslånga promenaden vi pratat om innan det blev dags för frukost. Frukosten plockades undan, spotify i bakgrunden, jag flyttade mig från köksbordet till kökssoffan och tittade återigen ut på snön som yrde omkring utanför.


Snö, skumtomtar, glögg och pepparkakor kombinerat med en Anna som piffar och donar med tomtar och ”vinterpynt” som hon så fint kallar det 😂 gör att jag längtar till jul och advent, även om längtan efter julen, precis som förra året, också är förenat med en del rastlöshet och oro. 


Men försöker tänka på det som en nära vän sa till mig tidigare i veckan... ”Allt kommer bli bra, tids nog”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar